Fakturaordning

Sådan fungerer en faktura-ordning hos Pakke.dk

Formålet med oprette dig som fakturakunde er naturligvis at gøre det let at handle. Du slipper for at tænke på betaling i købssituationen og modtager efterfølgende en faktura.

Din virksomhed/institution oprettes med sin egen profil, som sikrer, at de samme handelsbetingelser er gældende, uanset hvem der handler for virksomheden.

Ansøgning og godkendelse
 

  1. Du opretter en erhvervs-konto hos Pakke.dk her eller starter en alm bestillings-process. Under selve bestillingsprocessen vil du automatisk blive oprettet samt kreditvurderet.
  1. Derefter oprettes du automatisk til faktura såfremt din virksomhed bliver godkendt. Kreditvurderingen(rating) foretages automatisk på baggrund af dit CVR-nummer og foretages i samarbejde med Experian Danmark
  1. Hvis du ikke kan vælge faktura, når du skal betale, er du ikke blevet godkendt automatisk. Kontakt i dette tilfælde Pakke.dk kundeservice for eventuel manuel kreditgodkendelse.

Hvem kan handle:
Alle de af virksomhedens medarbejdere, der er oprettet som brugere, kan handle på virksomhedens fakturaordning. Alle brugere skal blot anvende samme CVR- og eventuelt EAN-nummer. Alternativt kan I kontakte Pakke.dk og bede os om at tilføje flere brugere

Din profil:
Når du logger ind, kan du se dine brugerdata og rette fx adresser m.v. Du kan se handelsbetingelser, ordrehistorik m.m. Du kan desuden finde kopier af fremsendte fakturaer og selv udskrive disse samt se en oversigt over bevægelser på din konto. 

Hvor meget kan du handle for:
Hvis vi godkender din ansøgning, lægger vi samtidig et kreditloft, som definerer, hvor meget der i alt kan være udestående. Beløbet er dynamisk og afhænger af den automatiske kreditvurdering.

Større virksomheder kan få et højere loft alt efter rating og behov. Offentlige virksomheder/institutioner har som udgangspunkt et standardloft på DKK 2.500. Skulle du have brug for at handle for mere end loftet, kan vi ændre dette permanent eller fra gang til gang.

Bemærk: Du kan sagtens købe for fx DKK 100.000 om året, selvom kreditloftet er på DKK 2.500. Skulle dit indkøbsbehov være færre store ordrer, fremfor flere mindre, så kontakt os, så finder vi en løsning.

Fakturering:
Alle fakturaer fremsendes elektronisk til den mailadresse, du har oplyst. Du kan altid finde tidligere fremsendt fakturaer under din profil samt udskrive en kopier herfra.

Betaling:
Betaling sker på baggrund af den betalingsstreng, som er angivet nederst på den fremsendte faktura (som benyttes ved betaling per netbank o.l.). Vi ser meget gerne, at denne streng benyttes frem for anden betaling fx via girokonto, med check eller lignende. I betalingsstrengen er indeholdt oplysninger, som gør, at din indbetaling nemt og hurtigt matches op mod din konto, og vi kan undgå tvivlsspørgsmål om, hvorvidt fakturaen er betalt.

Rykning:
5 dage efter at betaling skulle være sket, vil du modtage en påmindelse. Denne påmindelse sker per mail. Der rykkes efter yderligere 5 dage per mail. Denne rykker kan være pålagt et gebyr på DKK 150,00. Efter yderligere 7 dage fremsendes 2. rykker. Sker betaling ikke efter senest 7 dage, overdrages fordringen til inkasso.

Andre spørgsmål: Har du andre spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os her eller ringe på telefon + 45 70 201 401.