PostNord Skandinavien

Postnord Danmark tilbyder mange løsninger vedrørende pakker, breve, modtagning og forsendelse. De tilbyder også meget digitalt service heriblandt apps såsom: Ønskeskyen, Omnichannel som er et værktøj der indsamler data fra kunden og kommunikere til kunden ved hjælp af digitale portaler såsom mails, dernæst er der postnord-app’en og pacsoft som er en online portal hvor man kan udskrive/lave labels til pakker.

Postnord Danmark tilbyder selvfølgelig mange løsninger til pakker og breve. dette giver kunden en stor frihed når det kommer til pris og emballage. Faktisk har Postnord Danmark 6 brevtyper, som går fra 50 gr. til hele 2000 gr., og når det kommer til pakker har, Postnord selvfølgelig også et stort udvalg med, godt og vel 9 pakketyper. Som går noget højere end brev typerne i vægt. Herfra kan det nemlig være fra 2 kg. til 35 kg. Også destinations mulighederne for pakker og breve er store, da der er 193 lande, som man kan sende til.

Og faktisk har Postnord 5.800 postkasser spredt rundt om i verden, samt ca. 1.100 posthuse. Det skal dog siges at man kun kan sende pakker under 2 kg. med postnord til udlandet. Postnord tilbyder også at sende i ruller dette giver kunden en mulighed for at sende store plakater, kort og dokumenter. Ruller må dog højst indeholde 2 kg. selvom de fragtes til et andet sted i landet.

Postnord

PostNord-app’en er også med til at give en god følelse i maven på kunden, da man kan tracke pakken/brevet på sin vej gennem verden. Postnord-app’en tilbyder også let returnering, samt et vel detaljeret kort over alle de steder, hvor man kan få udleveret sine pakker, breve og ruller.

PostNord Norge

Postnord Norge tilbyder også mange løsninger på pakker, breve, ruller, modtagning, forsendelse og kommunikationsredskaber.

Postnord Norge sætter også en stor del af deres arbejde i at fokusere på den enkelte kundes behov og derved giver en stor kunde glæde bag de norske forbrugere. MyPack Collect og MyPack Go er to gode eksempler på ting som de andre nordiske lande har, som vi i Danmark ikke har. MyPack Collect og Mypack Go Er også et glimrende eksempel på servicer der arbejder sammen, og som indkludere kunden og leverandøren.

MyPack Collect er en PostNord service, der tillader (Net)butiksejere at sende pakker til kunden uden besvær. For pakken hentes hos leverandøren og bliver dernæst sendt ud til én af de mange leveringssteder nær kunden. Så i bund og grund er MyPack Collect faktisk en service der gøre det lettere for leverandøren at sende pakker, samt andre produkter.

PostNord Sverige

Som vi har set tidligere er PostNord Danmark og PostNord Norge meget ens, med nogle få undtagelser selvfølgelig. Det samme kommer også når vi snakker om PostNord Sverige. Postnord Sverige sætter, som Postnord Danmark også en stor del af deres ressourcer på virksomheder.

Det gør de f. eks. ved at yde ekstra service såsom kampagneværktøj, tempererede leverancer, projektleder logistik, Pacsoft, widgets til sporing af pakker og paller og API valgfrit servicepunkt.

Som sagt så er der mange muligheder for virksomheder i PostNord Sverige, og blandt dem alle er der også en stor del, som går igen i det danske PostNord f. eks. Pacsoft og Track & Trace.

Track & Trace er en løsning, meget lignende til det der bliver tilbudt i PostNord-App’en.