Værd at vide om UPS forsendelser

I dagens Danmark er der efterhånden et hav af forskellige firmaer der udbyder fragt. Det betyder at man som erhvervsdrivende ofte kan være i tvivl om man har valgt rigtigt. Hos Pakke.dk forsøger vi at gøre det hele lidt mere overskueligt, og med vores mange år i branchen ved vi stort set alt om forsendelser – og vigtigst af alt; hvordan man finder de bedste priser på dem. Den information deler vi gerne med vores kunder, for at sikre at folk får de rigtige løsninger til deres behov.

UPS i Danmark

Ét af de firmaer vi får flere og flere henvendelser omkring er UPS. Det amerikanske fragtselskab indtog Danmark i 80’erne, og har siden da leveret effektiv og billig fragt til såvel private som erhverv.

Efterhånden er der ikke mange afkroge af landet som UPS ikke dækker, så du kan være ganske sikker på at dine varer nok skal komme ud til kunderne. Som udgangspunkt vil dine kunder få leveret pakken på hjemmeadressen, men det er også muligt at få leveret forsendelser til nærmeste access point.

Princippet er ganske simpelt, og fungerer som hos mange andre fragt firmaer. Du kan få afhentet dine forsendelser eller du kan indlevere dem i deres access points. Det gør det let for dig at vælge hvad der passer bedst, afhængig af hvor mange pakker du skal have sendt.

Under hele forløbet kan pakken altid følges via UPS’ tracking system, hvilket sikrer at både dig og dine kunder altid kan føle sig trygge, vel vidende at forsendelsen bliver håndteret professionelt.

Billig fragt – hvor som helst, når som helst

Når du vælger UPS til at stå for dine forsendelser, får du helt automatisk en række stordriftsfordele. For at sige det på en anden måde, kan du ofte spare penge ved at vælge en større samarbejdspartner, da de med al sandsynlighed har en aktiv rute du kan bruge.

Det betyder at de ikke er nødt til at sætte en ekstra chauffør ind, de er ofte ikke nødt til at køre omveje – og det betyder at din fragt bliver billigere. Et mindre firma skal måske sætte en ekstra chauffør på, eller køre en lang omvej for at få leveret dine forsendelser. Det kommer med al sandsynlighed til at resultere i ekstra omkostninger for dig som kunde.

Dette gør sig naturligvis også gældende hvis du skal sende til udlandet. Der er stor forskel på at få den lokale vognmand til at køre din pakkepost til Barcelona, i forhold til at vælge en speditør der allerede skal den vej. Dét er en af de primære årsager til at UPS i mange år har været ekstremt konkurrencedygtige på prisen – på trods af at markedet er presset til det yderste.

Hvis du bruger UPS får du også glæde af mange års erfaring med international fragt. Her behøver du ikke rode rundt i flere forskellige tracking systemer, da du har det hele samlet ét sted. Det gør det mere overskueligt for både dig og dine kunder, og mindsker risikoen for at der opstår misforståelser undervejs.

Uanset hvor du skal sende din pakkepost hen, er der stor sandsynlighed for at UPS har ruten dækket ind. Det kan være en fordel hvis du ofte sender til udlandet, da du på denne måde er sikret at dine forsendelser ikke strander hos en mellemmand eller en underleverandør. Ved at bruge et firma med et etableret, globalt netværk, er du altid sikret den bedst mulige løsning.

Hvis du har forsendelser der skal til udlandet, behøver du blot indtaste destinationen på vores beregner, hvorefter du får en oversigt over de bedste løsninger til dit behov. Her har du mulighed for at vælge om det skal være med ekspres levering, eller om du er interesseret i så billig en løsning som muligt. Kort fortalt er det op til dig – vi er bare glade for at kunne hjælpe.

Sørg for at få de rigtige priser på dine forsendelser

Uanset om du bruger UPS eller ethvert andet firma til din fragt, så er det altid vigtigt at sørge for at du får den bedst mulige pris.

Desværre er det ofte ret tidskrævende at gennemlæse prislister, tale med salgsafdelinger, besøge hjemmesider og lignende – men heldigvis kan vi spare dig for besværet. Vi har udviklet en platform der automatisk indhenter priser fra de største fragtfirmaer, ud fra de specifikationer du har givet os. Det sikrer at du kun bliver præsenteret for de løsninger der passer til dit behov, og dermed minimerer fejlbestillinger. Desuden sikrer det også at du altid har de mest opdaterede priser.

Hos os sørger vi altid for at du får så overskuelig en prisliste som muligt, med konkrete tilbud på lige netop DIN fragt. Så kan du nemt og enkelt træffe det rigtige valg i forhold til dine forsendelser – uden at bekymre dig om hvorvidt prisen er i orden.

Vi bruger meget tid på at vejlede og rådgive vores kunder korrekt, så de hurtigt kan komme videre i processen. Og det bedste ved det hele er, at vi ikke arbejder for ét enkelt firma. Dermed er du sikret en 100% uvildig vejledning, hvad enten du går efter UPS Danmark eller én af vores andre samarbejdspartnere.

Vi kan også hjælpe med at opsætte faste aftaler, bestille pakkelabels i større mængder, skaffe store rabatter og meget mere. Ofte kan der være mange penge at spare ved at købe flere labels ad gangen, så tøv endelig ikke med at kontakte os hvis der skulle være spørgsmål.

Et godt råd er at se om du kan finde en standard-størrelse der passer på så mange af dine varer som muligt. På denne måde kan du både købe emballager ind i større partier, og bestille pakkelabels med gode rabatter. Det sikrer også at du ikke behøver bruge lige så lang tid på at pakke forsendelserne, så du har mere tid til andre ting.

DHL vil give dig grøn fragt i gule biler

I dag bliver termer som ”grøn omstilling”, ”bæredygtighed” og ”CO2 neutralitet” efterhånden brugt i flæng. Det er termer der ikke længere kun er forbeholdt forskere og politikere, men et term som i højere og højere grad bliver brugt som et USP hos virksomheder i hele landet. Ligesom man nærmest kræver at mælken i din latte er økologisk, forventes det også mere og mere, at virksomheder gør sig CO2 neutrale – eller i hvert fald har miljø og bæredygtighed på programmet under deres bestyrelsesmøder.

Et af de steder hvor man har mulighed for at tage det største skridt imod en CO2 neutral virksomhed, er helt klart når det kommer til fragten. Og det er ikke ment som at du skal fragte dine varer ud til din kunder i en Tesla, men mere ment som et råd til at finde en fragtmand der forsøger at mindske sit co2 aftryk.

Lad DHL hjælpe dig med CO2 neutral fragt

DHL har sat sig som mål at de inden 2050 vil skære CO2 udledningen på transport ned til nul. Og i takt med at miljø fylder mere og mere hos både virksomheder og private, kan dette vise sig at være en særdeles effektiv strategi.

DHL miljø

Udover at DHL selvfølgelig er med til at skåne miljøet, giver det også mulighed for at kunne differentiere sig i et konkurrencepræget marked, og derved gøre det muligt at kunne appellere til en helt særlig gruppe forbrugere.

Forestil dig hvis din webshop var den mest foretrukne, blandt miljøbevidste danskere? Eller hvis lige netop din shop blev fremhævet i medier, blogs eller lignende? Her har du i dén grad mulighed for at sætte dit brand på Danmarkskortet. Ved at appellere til miljøbevidste kunder, sikrer du dig at du har en loyal skare, hvor det ikke længere kun er prisen der er afgørende.

Naturligvis kan fragten alene ikke udgøre en co2 neutral virksomhed – men den kan være et særdeles stort skridt på vejen. Uden at du behøver foretage dig noget som helst, kan du ganske enkelt mindske dit CO2 aftryk ved blot at skifte fragtfirma. På denne måde kan du relativt hurtigt få profileret dig og dit brand, som en virksomhed der går op i miljøet og samfundet omkring dig.

Ud over de taktiske fordele ved at gå i en mere CO2 neutral retning, kommer du med al sandsynlighed også til at opnå flere fordele på sigt. I takt med at storbyer bliver mere og mere forurenede, er der også flere byer der overvejer at indføre miljøzoner. Hvis du har kunder i en miljøzone, kommer det til at kræve ekstra ressourcer at levere til dem. Det kan være chaufføren er nødt til at tage en omvej, skifte bil, vælge et andet afleveringssted – eller noget helt fjerde. Ved at sikre CO2 neutrale forsendelser, kan du komme udenom problemet, da du kan levere direkte i miljøzonerne. Eksempelvis er DHL begyndt at bruge flere og flere elbiler og andre biler med alternativt brændstof, hvilket betyder at de er undtaget miljøzonerne. Derved har du allerede en kæmpe fordel. Et andet unikt selling-point er, at DHL har en vision om at plante en million træer om året, for at sikre et bedre klima. 

Brug klimaet som selling-point i din virksomhed

Når vi taler om at bruge klimaet som selling-point, kan det hurtigt komme til at lyde koldt og kynisk. Dette kan dog ikke være længere fra sandheden. Alle virksomheder har elementer der gør dem unikke, og hvis dine unikke punkter matcher en given målgruppe, har du et nichemarked.

Fordelen ved et nichemarked er, at du ofte vil opleve en højere loyalitet, ligesom dine kunder vil have lettere ved at forsvare en eventuel højere pris, ved at firmaet ”er et match” i forhold til deres overbevisning. Klimabevidste forbrugere er også en niche – om end en meget stor én af slagsen.

Det betyder i princippet at du kan forsvare en højere fragtpris med at du leverer bæredygtigt. Dette kan skabe mere salg i din shop, det kan gøre det lettere for dig at sikre dit cash flow – og det vil uden tvivl være med til at styrke dit brand.

Koster CO2 neutral fragt ekstra?

Idet at fragtpriser ofte varierer voldsomt, kan det være svært at overskue om det koster ekstra at bruge co2 neutral fragt. Som udgangspunkt er det ikke dét der gør udslaget, men snarere en række andre omstændigheder.

Det er dog vigtigt at overveje hvad man ser som ”ekstra”. Det vil givetvis være dyrere at vælge en mere miljøvenlig distributør som eksempelvis DHL Express, frem for en lokal vognmand med en mindre klimavenlig tilgang. Vi kommer ikke udenom at det koster penge at skabe en grøn omstilling – men de penge skulle gerne tjene sig ind igen på sigt. Så hvis du har planer om at fortsætte med at drive din virksomhed i mange år, vil du uden tvivl kunne spare penge på det lange løb.

I øjeblikket arbejder mange store fragtfirmaer hårdt på at blive selvforsynende – eller som minimum omstille deres brændstof til alternative brændseltyper. Det er klart at det koster en smule i opstartsfasen, men på sigt bør det give besparelser – hvilket kan komme dig til gode.

Derudover er der selvfølgelig det menneskelige aspekt i det, hvor man er nødt til at spørge sig selv om man kan sætte en pris på miljøet. Heldigvis behøver du ikke bekymre dig alt for meget om prisen, da vi altid kan hjælpe dig med at få forhandlet den skarpeste pris hjem. Vi sørger for at sammenligne priser på flere forskellige vilkår, og kan også fortælle dig hvilke former for løsninger der er CO2 neutrale. Måske er forskellen i virkeligheden mindre end du tror?

 

Bring vil være din foretrukne e-handel partner

Nettet er fyldt til randen med muligheder. Webshops skyder op som aldrig før, og flere og flere handler på nettet. Særligt i Skandinavien er vi storforbrugere af internet shopping, og dette skaber nogle skrappe krav til fragtfirmaerne. Her vil Bring være din foretrukne sparringspartner indenfor e-handel, og vil gøre alt for at hjælpe dig med dine forsendelser.

Efterhånden kommer vi ikke udenom webshops. Men mange bliver overrasket over hvor højt et serviceniveau der forventes af en webshop. Tidligere var det acceptabelt at vente over en uge på sine forsendelser, men i dag skal de helst komme samme dag – eller senest dagen efter. Så hvordan sørger man for at kunne levere en tilfredsstillende service, uden at skulle ruineres i fragt?

Dette har Bring muligvis svaret på. De har i hvert fald gjort det til ét af deres største forretningsområder, at servicere webshops med enkel og billig fragt til deres kunder.

Bring leverer fragt til dine kunder – der hvor de er

Bring send pakke

I takt med at langt de fleste arbejder i dagstimerne, er det blevet mere populært at hente sine pakker selv. For manges vedkommende er det tidsbesparende at kunne hente sin pakke mens man handler ind. Derfor arbejder Bring også hårdt på at udbygge deres udleveringsnet, for at kunne følge med forbrugernes ønsker.

Hos Bring bliver dine varer ikke nødvendigvis leveret i nærmeste pakkeboks, for Bring har forstået at det ikke automatisk betyder at det er lettest for modtageren. I stedet har kunden altid frit valg, og kan dermed vælge at få leveret pakkerne til en pakkeboks i supermarkedet hvor der handles ind, ved S-toget ved arbejdspladsen – eller noget helt tredje. Det giver fleksibilitet på et helt nyt niveau, og er én af de ting der kan være med til at skabe en ekstra service til selv den mest krævende køber.

Der er over 1000 Bring udleveringssteder i Danmark, hvoraf 375 af disse er automater. Det betyder at pakkerne kan hentes på stort set alle tidspunkter af døgnet, hvilket igen skaber mere fleksibilitet. Og hvis du har svenske og norske kunder, så stiger udleveringsstederne til rundt regnet 6500 i Skandinavien.

En anden fordel ved Bring er, at du ikke behøver betale for at få implementeret API’en på din webshop. Det er heller ikke et krav at du overhovedet har en API – så når det kommer til at få implementeret løsningen, fungerer det heldigvis også ganske smertefrit.

Levering af forsendelser til døren – og lidt til

Som et nyt tiltag er Bring begyndt at teste ”indendørs” levering, hvor pakker bliver leveret indenfor hos kunden – selv hvis de ikke er hjemme. Af gode grunde kræver det lidt ekstra udstyr, og er kun tilgængeligt for kunder med digitale låse. I øjeblikket er det kun i Norge og Sverige, men det forventes at servicen hurtigt kan udrulles i Danmark. På denne måde er både du og din kunde garanteret at forsendelser bliver leveret sikkert.

Vi kommer med al sandsynlighed til at vente et stykke tid på denne løsning i Danmark, men der er ingen tvivl om at det kommer til at blive en populær løsning for dem der vil være helt sikker på at pakken bliver leveret korrekt. Det kan også være med til at skabe ekstra tryghed for folk der køber på nettet – hvilket igen vil resultere i bedre købsoplevelser.

Returnering af forsendelser ved døren

En af de store tanker ved e-handel er returneringer. Alle statistikkerne peger på det samme; indviklet returnering er en af de største årsager til at en webshop fravælges blandt forbrugerne.

Hvis du har en effektiv returneringspolitik, vil dine kunder føle sig trygge ved at handle hos dig, hvilket vil resultere i flere ordrer.

Hvis en kunde får en god oplevelse ved en returnering, er der stor sandsynlighed for at de vil handle hos dig igen – hvorimod du kan være sikker på at miste kunden, hvis der opstår problemer her. En god idé her er at give kunden forudfyldte returlabels med i pakken, så de nemt og enkelt kan sende eventuelle varer retur. Det er samtidig også et tegn på god service, og indikerer at du virkelig ønsker at kunden bliver tilfreds med sit køb.

Rigtig mange webshops er for dårlige til at oplyse om returneringer, og generelt set er processen ofte langsommelig og besværlig. Her har du som webshop indehaver mulighed for at skille dig ud, og sørge for at gøre dig bemærket i et konkurrencepræget marked.

Men desværre er returneringer ofte forbundet med meget administrativt besvær for virksomheden. Det vil Bring forsøge at minimere med et nyt koncept. Hvis du har en kunde der ønsker at bytte en vare, kan du bede Bring om at tage den returnerede vare med, når de afleverer erstatningen. Det gør det nemt for både dig og kunden, og du er sikker på at varen når frem. Det giver øget tryghed for kunden, og det sikrer at der ikke opstår misforståelser og dårlige oplevelser, da pakken ikke kan blive væk undervejs.

Uanset hvordan du administrerer din webshop i dag, kan det aldrig skade med nye tiltag. Og her er Bring blandt de mest banebrydende på markedet i øjeblikket. Det er tydeligt at se at der satses stort på e-handel, og her har du mulighed for at få nogle meget specifikke ydelser, der kan hjælpe dig med at effektivisere din fragt.

Samtidig vil du hurtigt opleve at Bring ofte kører med særligt attraktive priser på deres forsendelser. Her på vores hjemmeside kan du altid tjekke priserne inden du bestiller dine Bring pakkelabels, så du altid er sikker på at få den rigtige pris på den rigtige pakke. Det sikrer at du ikke spilder penge på fejlkøb – og gør det nemt og enkelt at få håndteret dine forsendelser. 

5 gode grunde til at vælge UPS

Synes du også det er svært at vælge den rette til at håndtere dine forsendelser?

Hver dag hjælper vi mange kunder med at få bedre overblik over deres fragt. Og i et meget konkurrencepræget marked, med masser af leverandører der alle har unikke fordele, kan det ofte være let at føle sig overvældet. Vi har været i dialog med vores kunder, og har samlet 5 grunde til hvorfor de ofte vælger UPS til at klare deres forsendelser.

En fragt man kan stole på

UPS startede op i USA tilbage i 1907, hvor de debuterede som et kurerfirma. I dag er de en af de største spillere på markedet, og det skyldes især deres ønske om altid at vokse sig større. Det har nemlig altid stået klart for UPS, at jo flere ruter de kunne etablere, jo billigere kunne de gøre det. Hos UPS er der heller ikke noget der hedder åbningstider, hvilket sikrer en hurtig levering af alle former for forsendelser. De mange års erfaring tegner et billede af en virksomhed der har gennemgået de fleste prøvelser, og er kommet stærkere ud på den anden side.

Send pakke med UPS

De mange års erfaring, kombineret med et velkendt brand, resulterer i sidste ende i at man står med en god mavefornemmelse når den sorte bil forlader din butik. Det sikrer at du kan komme videre og fokusere på andre ting i din virksomhed, vel vidende at din kunde om ganske få timer får deres levering.

På vej mod et co2 neutralt logistiknetværk

I takt med at UPS får flere og flere ruter, kan de også levere mere og mere effektivt, hvilket i sig selv er klimavenligt. Dertil kommer at flåden konstant opgraderes med nye teknologier, mere effektive GPS’er og supplerende uddannelse til chauffører, med henblik på at skabe opmærksomhed omkring en mere bæredygtig kørestil. UPS implementerer også i stigende grad elektriske køretøjer i flåden, hvilket er med til at mindske deres CO2 aftryk, ligesom der også konstant forsøges at optimere i distributionscentrene. Flere og flere af deres biler bliver også omdannet til at kunne køre på biobrændsel, så man får udnyttet jordens ressourcer bedst muligt. Alt i alt får man en ekstremt effektiv virksomhed, der bindes sammen af et gennemtænkt logistiknetværk, der har til formål at sikre hurtig og effektive forsendelser, med så lidt CO2 udledning som muligt. Men det er ikke kun til lands der kan effektiviseres. Også flyflåden hos UPS gennemgår hyppige optimeringer og ombygninger, for at sikre så høj en effektivitet som muligt.

Kort fortalt bliver der hos UPS optimeret konstant for at blive så tæt på CO2 neutral som muligt. Eksempelvis har de implementeret et system, der sikrer at hver container bliver fyldt på den bedst mulige måde, ved at hjælpe kunderne med at finde de rette dimensioner på emballage.

Stabile priser med valuta for pengene

Som førnævnt er det ingen hemmelighed, at UPS kan levere gode priser på fragt og forsendelser grundet deres størrelse. Men også over 100 års erfaring spiller ind. Disse 100 års erfaring medfører at distributionscentrene er mere effektive, at ruterne planlægges bedre, og at teknologiske fremskridt får lettere ved at implementeres. Eksempelvis var UPS nogle af de første til at introducere samlebånd i deres centre, for at sikre en mere effektiv håndtering af pakker. Jo mere effektiv hele kæden er, jo bedre bliver det for dig som kunde.

Én af fordelene ved at vælge et stort fragtfirma som UPS er, at de højst sandsynligt skal samme vej som din pakke. Dette sikrer at du altid får skarpe priser på dine leveringer, og med mulighed for at tilpasse din løsning til dit behov, er du også altid garanteret at du får mest muligt ud af hver krone. Du kan eksempelvis selv vælge hvor ofte du vil sende pakker, ligesom der er mulighed for at få gode rabatter hvis du forudbestiller forsendelser i større mængder.

Et eksempel herpå er, at du hos UPS kan få både skibsfragt og luftfragt. Det betyder at du har muligheden for at vælge luftfragt hvis du har varer der skal frem hurtigt, men hvis det ikke haster har du også et billigere alternativ via skib. Dette er blot et enkelt eksempel på at fleksibilitet kan lønne sig.

Altid nemt at holde styr på forsendelser

Det har taget adskillige år at udvikle og forfine UPS’ forretningsmodel. Det betyder også at de ved hvordan man bedst muligt holder styr på forsendelser – og det kommer dig til gode i form af et enkelt og overskueligt tracking system, så du altid ved hvor dine forsendelser befinder sig.

Tracking systemer er selvsagt obligatoriske når det kommer til fragt, men der er alligevel enkelte detaljer der er værd at fremhæve hos UPS. Eksempelvis får modtageren mere fleksibilitet, og kan selv vælge hvordan de vil modtage pakken – og ændre deres valg undervejs. Dette betyder at den gode kundeservice altid er sikret – uden at du behøver foretage dig noget som helst!

Hurtig og enkel pakkepost

UPS’ ruter dækker noget nær 100% af landet. Det betyder at alt fra breve til pakkepost bliver leveret hurtigt, effektivt og overalt. Slut med at dine kunder skal føle sig udenfor, eller skal køre langt efter nærmeste pakkeboks. Her kan de få leveret direkte til døren, hvilket sikrer en nem og enkel handel – og som kan være medvirkende til at de vil handle med dig igen og igen.

Skulle der mod forventning gå noget galt undervejs, har du også altid et stærkt team i telefonen, der er klar til at hjælpe både dig og dine kunder med at få leveringen fuldført til punkt og prikke. Det skaber tryghed hos kunden, frigør dyrebar tid for dig, og hjælper din virksomhed med at blive mere effektiv.

Vi hos Pakke.dk er fuldt ud klar over, at der ikke findes ”en-løsning-passer-alle” produkter, og derfor er vi altid klar til at uddybe fordele ved UPS, hvis du lægger vægt på andet end disse fem punkter. Alternativt kan vi hjælpe med at finde en anden leverandør til at stå for dine forsendelser – og så vil vi også altid være behjælpelige med at indhente de bedste priser til dig. 

Værd at vide om DHL Stafet 2019

Du har sikkert hørt udtrykket, at hvis noget er værd at gøre, er det værd at gøre stort. Det er lige præcis hvad DHL gør hvert år, med deres berømte DHL stafet. Det er verdens største motionsløb, og er efterhånden fast inventar i Aalborg, Århus, Odense, Sønderjylland og København.

Hvad er DHL løbet?

Selve løbet så første gang dagens lys i 1981, hvor 670 løbere indtog Fælledparken i København. Det har siden hen udviklet sig til at blive en fast folkedag i landets største byer, og var sidste år på over 206.850 deltagere. Det unikke ved lige netop DHL stafetten er, at det er et fælles projekt. Det vil sige, at du ikke løber alene, men altid deltager som hold.

DHL stafet

Det giver en unik følelse at få lov at give stafetten videre til en holdkammerat, frem for at skulle løbe turen alene. Denne holdfølelse gør løbet ekstremt populært i mange forskellige kredse. Særligt virksomhederne er ofte repræsenterede til DHL, ligesom du finder uddannelsesinstitutioner, foreninger og lignende. Det er dog også ganske tilladt at møde op som en gruppe af venner, der gerne bare vil have en hyggelig motionsdag.

Du kan løbe DHL stafetten i følgende byer:

  • Aalborg, 27-29 August
  • Århus, 21-22 August
  • Odense, 13-15 August
  • Sønderjylland, 21 August
  • København, 26-30 August

Køb udstyr og pakker til DHL

Når du skal tilmelde dig til DHL, kommer det hurtigt til at stå klart, at her er tale om alt andet end en almindelig sportsdag. Her er der hygge på programmet – i stor stil endda. Hos de respektive arrangører kan du købe dhl tøj, bestille madkasser, telte og forfriskninger – alt sammen for at sikre en god dag til dig og dit hold.

Et hit fra Sparta’s (arrangører af DHL stafet i København) er eksempelvis deres bæredygtige madkasse. Her kan du bespise hele holdet, uden at skulle belaste den smukke natur du løber i. Her finder du lækre, miljøvenlige produkter, ligesom det hele serveres i nedbrydelige materialer.

Du finder også altid gode tilbud på løbetights og trøjer når DHL stafetten skal afholdes. Her kan du hurtigt finde noget der passer til din stil – uden at skulle have alt for mange penge op af lommen.

Det er også muligt at få bestilt dit løbetøj med tryk, for at sikre at holdfølelsen varer ved – og ved – og ved – også længe efter DHL løbet er slut.

Grøn fragt på vej: Nu kan du sende CO2-neutrale forsendelser

Miljøvenlighed er omsider blevet et stort fokuspunkt i de fleste brancher. Snart får du mulighed for at sende CO2-neutrale pakker, når du booker forsendelse hos Pakke.dk.

Bestil CO2 neutrale forsendelser

Det kaldes grøn fragt, og det er en service, der tilbydes i samarbejde med UPS. Der kompenseres simpelthen for klimapåvirkningen i forbindelse med transport og håndtering. I stedet for at påvirke miljøet negativt, bliver det således muligt at sende bæredygtige leverancer med god samvittighed.

Grøn fragt kan blive den nye standard

Der er ingen tvivl om, at grøn fragt er et stort skridt frem. I dag sættes der mere fokus på miljøvenlighed end nogensinde før, og her vil distributionsbranchen også gerne være med. Pakke.dk er en service, der hjælper tusindvis af danskere med at sende pakker til de bedste priser – og ikke mindst til de bedste forhold. 

Indtil videre er det begrænset, hvor mange muligheder der har været for at sende miljøvenlige forsendelser. PostNord har kort været inde over det, og Bring har gjort deres bedste med at limitere CO2-udledningen. Men nu er grøn fragt for alvor på vej, og ved at bestille hos Pakke.dk kan du træffe det miljørigtige valg. Forhåbningen er, at CO2-neutrale forsendelser bliver markedets nye standard, og at miljøvenlig fragt kan udvikle sig til at blive det populære valg.

Pakke.dk og UPS kompenserer for klimapåvirkningen

Hvordan fungerer det så med grøn fragt? Lad os komme med en forklaring:

Vi kommer aldrig uden om, at distributionsbranchen forurener. Hvis en pakke skal transporteres fra ét sted til et andet, så vil der altid være en eller anden form for CO2-udledning. Især når det gælder pakker, der skal til udlandet, og som derfor transporteres med fly.

Grøn fragt CO2 neutrale forsendelser

Udover at bruge mere miljøvenlige transportmidler, så er den bedste metode simpelthen at kompensere for klimapåvirkningen.

Snart bliver det sådan, at kunder hos Pakke.dk kan vælge at sende med UPS og samtidig bidrage til en grøn omstilling. Det er samarbejdspartneren UPS, der tager sig af hele processen, og som beregner CO2-udledningen, så den rette kompensation kan findes. Kompensationen gør, at kunder automatisk kan bidrage til klimavenlige projekter i USA, Kina, Colombia og Thailand – steder hvor der virkelig kan gøres en forskel.


Godt for miljøet – og et godt signal at sende

Som privatperson kan du sætte handling bag ordene, hvis du er fortaler for miljøet, og hvis du ønsker at bidrage endnu mere til en grøn omstilling.

For virksomheder er det endnu vigtigere at vælge grøn fragt: Det sender et godt budskab, og det er en åbenlys måde at forbedre CO2-regnskabet. Virksomheder med store fragtbehov kan gøre en kæmpe forskel og bidrage til nogle af de mest fremtrædende klimaprojekter i verden. Det er en win-win situation for alle parter – og især for vores planet.

Send GLS pakke let og enkelt med pakkelabels

Langt de fleste der har prøvet at skulle sende pakker, har med garanti også oplevet hvor besværligt det kan være at finde den rigtige løsning. Uanset om det er privat eller erhverv, er der heldigvis mange forskellige gode løsninger tilgængelige for alle behov. Her på vores hjemmeside får du ét Danmarks største udvalg indenfor pakkelabels, til både private og erhverv.

Send GLS pakke

 En af de største udbydere indenfor fragt her i landet, er helt klart GLS. Vi kender dem alle sammen, og de er blevet voldsomt populære i løbet af de senere par år. Blandt andet på grund af deres hurtige levering til deres mange pakkebokse, hvor det altid er nemt og enkelt at få afhentet dine varer. Send GLS pakke i dag, og så er den typisk ved modtageren i løbet af 1-2 hverdage.

Mangler du en billig fragtløsning? Send GLS Pakke og få billig fragt

Hvis du som erhvervsdrivende gerne vil sørge for at optimere dine udgifter, så ved vi alle sammen at det til tider kan være lidt af en uoverskuelig opgave. De ting der ofte overses når vi optimerer vores budgetter, er de nødvendige ting vi alle bruger i dagligdagen, som vi tror der ikke er nogen vej udenom.

Og det er naturligvis ganske korrekt at der ikke er nogen vej udenom fragt, men det betyder ikke nødvendigvis at der ikke kan være penge at spare, ved at gå sine løsninger igennem i sømmene, og hele tiden holde øjnene åbne for andre muligheder.

Der er naturligvis andre fragtløsninger end lige GLS, men vi kommer ikke udenom deres popularitet, og det er der en meget simpel grund til. De har i lang tid været blandt de absolut bedste, når det kom til at levere både brugervenlig, effektiv og billig fragt. Dertil kommer at det både er muligt at få dør-til-dør levering, men også levering til pakkeboks. Det betyder at du kan finde fragtløsninger i alle prisklasser, og med så udvidet en service som du har brug for.

Ud over at du har et stort udvalg af tilgængelige muligheder, får du også med dem alle et af branchens bedste trackingsystemer, der gør det nemt for både dig og dine kunder at holde øje med forsendelserne.

Uanset hvad du har brug for, kan du få professionel rådgivning hos pakke.dk

Vores spidskompetence har i mange år været at hjælpe virksomheder med at spare penge på deres fragt, og samtidig hjælpe virksomhedsejere med at få langt mere stabile fragtløsninger i hus – på én og samme tid. Her på vores side har vi et bredt udvalg af fragtfirmaer som alle har det til fælles, at de i mange år har været synonymt med kvalitet og god service. Som altid gør vi meget ud af at informere vores kunder om de forskellige muligheder der findes, og det betyder også at vi en gang imellem skriver artikler om vores samarbejdspartnere og hvad de kan tilbyde.

Vi forsøger altid at holde det upartisk, og forsøger at fremhæve de positive ting der kan findes ved hver samarbejdspartner, så vores kunder er så oplyste som muligt. Det betyder at vi altid leverer den bedst muligt service og rådgivning til vores kunder, uanset hvilken af vores samarbejdspartnere der passer bedst til lige netop dit behov. Og ikke nok med at vi gerne hjælper dig med at finde lige netop DIN nye samarbejdspartner, så kan vi også altid hjælpe dig med at finde de absolut bedste priser på dine pakkelabels.

Så bliver det hverken billigere, lettere eller bedre at få fragtet sine leverancer, end hos Pakke.dk!

Send pakke til udlandet – billigt

Det behøver hverken at være dyrt eller besværligt at sende en pakke til udlandet. Der er ganske fine priser på markedet, og med ekspreslevering kan det endda klares på ganske kort tid. Her får du flere informationer om at sende pakker til udlandet, uanset om det gælder andre EU-lande, USA eller lidt mere spøjse nationer.

Sådan sender du til udlandet

Der er slet ikke kompliceret, når du skal sende til udlandet. Som afsender skal du gøre mange af de samme ting som normalt. Hav din pakke klar, kend modtagerens adresse, betal for forsendelsen og aflever til distributionsselskabet.

Du kan gøre det hele nemt ved at booke pakkelabel hjemmefra. På den måde kender du prisen på forhånd og dit arbejde bliver minimeret. Hos de fleste pakkeselskaber er det endda muligt at bestille med afhentning, hvilket gør det endnu lettere.

sende til udlandet

Forsendelser til andre nordiske lande

Når det gælder udenlandske forsendelser, så er det mest populære at sende til vores nabolande. Det gælder blandt andet Sverige og Norge.

Hvis du vil sende en pakke til Sverige, så starter priserne ved bare 134 kroner ekskl. moms. Det er ganske billigt, og pakken vil normalt være fremme inden for kun 2 hverdage.

Sende til Norge er det lidt dyrere, men stadig billigt: Priserne starter ved 244 kroner, og det tager normalt op til 3 hverdage. Det er selskaber som PostNord, Bring og GLS, der typisk tager sig af forsendelser til Sverige og Norge.

Faktisk er det også billigt at sende til Tyskland. Ligesom med pakker til Sverige starter priserne ved 134 kroner for de letteste forsendelser. Alle vores nabolande er altså billige at sende til, om end du selvfølgelig bør huske, at prisen afhænger af pakkens størrelse og vægt.

Send pakke til USA

Det er også blevet populært at sende pakker til USA. Desuden er det nemmere end nogensinde før, da der er flere gode selskaber, der tilbyder at gøre det til ganske fornuftige priser.

Priserne for at sende en pakke til USA begynder ved 284 kroner (ekskl. moms) for dør-til-dør forsendelse. Leveringstiden lyder kun på få dage, så det er nogle ret formidable vilkår! Selskaber som DHL og UPS vil normalt være billigst at sende med.

Send pakke til England

Priserne for at sende pakke til England er lidt billigere end til USA. Forvent at skulle betale mindst 204 kroner ekskl. moms for at sende en pakke under et kilo. Leveringstiden er op til 3 hverdage, hvilket er ganske fornuftigt. Det er altså intet problem at sende pakker til England, og dyrt er det egentlig heller ikke.

Resten af verden

Udover Sverige, Norge, Tyskland, USA og England kan du selvfølgelig også sende pakker til resten af verden. I hvert fald til de fleste lande. DHL er et distributionsselskab, der er aktivt over hele verden, så det gør det nemt at få enhver forsendelse sat i omløb.

For eksempel er der mange, der sender pakker til Australien. Det koster i øvrigt nogenlunde det samme som at sende til USA.

Fragt til Kina og fra Kina er også populært: Både for privatpersoner, der køber små ting, men også for virksomheder, der har behov for at transportere gods. Priserne starter ved 364 kroner for små pakker, men vil du sende ting, der vejer mere end 5 kg, skal du forvente at betale et par tusinde kroner for det.

Du kan få det fulde overblik over fragtpriser til udlandet ved at bruge beregneren på Pakke.dk. Her får du i øvrigt sammenlignet alle de bedste tilbud på markedet. Forsendelser til udlandet er nemme at arrangere, så hvad venter du på? Bestil dit pakkelabel og få pakken sendt af sted!

PostNord Skandinavien

Postnord Danmark tilbyder mange løsninger vedrørende pakker, breve, modtagning og forsendelse. De tilbyder også meget digitalt service heriblandt apps såsom: Ønskeskyen, Omnichannel som er et værktøj der indsamler data fra kunden og kommunikere til kunden ved hjælp af digitale portaler såsom mails, dernæst er der postnord-app’en og pacsoft som er en online portal hvor man kan udskrive/lave labels til pakker.

Postnord Danmark tilbyder selvfølgelig mange løsninger til pakker og breve. dette giver kunden en stor frihed når det kommer til pris og emballage. Faktisk har Postnord Danmark 6 brevtyper, som går fra 50 gr. til hele 2000 gr., og når det kommer til pakker har, Postnord selvfølgelig også et stort udvalg med, godt og vel 9 pakketyper. Som går noget højere end brev typerne i vægt. Herfra kan det nemlig være fra 2 kg. til 35 kg. Også destinations mulighederne for pakker og breve er store, da der er 193 lande, som man kan sende til. Og faktisk har Postnord 5.800 postkasser spredt rundt om i verden, samt ca. 1.100 posthuse. Det skal dog siges at man kun kan sende pakker under 2 kg. med postnord til udlandet. Postnord tilbyder også at sende i ruller dette giver kunden en mulighed for at sende store plakater, kort og dokumenter. Ruller må dog højst indeholde 2 kg. selvom de fragtes til et andet sted i landet.

Postnord

PostNord-app’en er også med til at give en god følelse i maven på kunden, da man kan tracke pakken/brevet på sin vej gennem verden. Postnord-app’en tilbyder også let returnering, samt et vel detaljeret kort over alle de steder, hvor man kan få udleveret sine pakker, breve og ruller.

PostNord Norge

Postnord Norge tilbyder også mange løsninger på pakker, breve, ruller, modtagning, forsendelse og kommunikationsredskaber.

Postnord Norge sætter også en stor del af deres arbejde i at fokusere på den enkelte kundes behov og derved giver en stor kunde glæde bag de norske forbrugere. MyPack Collect og MyPack Go er to gode eksempler på ting som de andre nordiske lande har, som vi i Danmark ikke har. MyPack Collect og Mypack Go Er også et glimrende eksempel på servicer der arbejder sammen, og som indkludere kunden og leverandøren.

MyPack Collect er en PostNord service, der tillader (Net)butiksejere at sende pakker til kunden uden besvær. For pakken hentes hos leverandøren og bliver dernæst sendt ud til én af de mange leveringssteder nær kunden. Så i bund og grund er MyPack Collect faktisk en service der gøre det lettere for leverandøren at sende pakker, samt andre produkter.

PostNord Sverige

Som vi har set tidligere er PostNord Danmark og PostNord Norge meget ens, med nogle få undtagelser selvfølgelig. Det samme kommer også når vi snakker om PostNord Sverige. Postnord Sverige sætter, som Postnord Danmark også en stor del af deres ressourcer på virksomheder. Det gør de f. eks. ved at yde ekstra service såsom kampagneværktøj, tempererede leverancer, projektleder logistik, Pacsoft, widgets til sporing af pakker og paller og API valgfrit servicepunkt. Som sagt så er der mange muligheder for virksomheder i PostNord Sverige, og blandt dem alle er der også en stor del, som går igen i det danske PostNord f. eks. Pacsoft og Track & Trace.

Track & Trace er en løsning, meget lignende til det der bliver tilbudt i PostNord-App’en.

Hvad koster det at sende en pakke til USA?

Hvad koster det virkelig at sende en pakke til USA? Svarene på dette spørgsmål er mange. Det er anderledes på grund af flere faktorer. Afsendelse af pakker, især i udlandet, kan derfor føles som en hel jungle. Men er der et lys i enden af ​​tunnelen? Læs her om, hvordan du hurtigt og nemt får svar på, hvad din forsendelse vil koste!

Sende pakker til udlandet

At forsøge at finde ud af, hvad det koster at sende en pakke i udlandet, er i det mindste vanskelig. For ikke at begynde at snakke om, hvad tid det tager at undersøge alle de forskellige muligheder. De er mange. I Sverige har vi adgang til rigtig gode leverandører, som både er hurtige og korrekte. Men klarhed er ikke altid let at opnå. Retfærdige svar på omkostninger til specifikke ruter og ture er ualmindeligt. Som følge heraf føler mange føler sig forladte og forvirrede, når de går og sender en pakke i udlandet. Men der er en glat løsning på dette problem …

Sammenlign priser på Pakke.dk

Pakke.dk er et sammenligningssted for forskellige fragtmuligheder. De bruger det samme princip som Momondo og Expedia, men sammenligner priser med forskellige leverandører, der kan sende din pakke. På Billigtpaket.se finder du pris muligheder for leverandører som DHL, UPS, Postnord og DAO. Du får også direkte information om, hvor længe forsendelsen vil tage. For at få præcise prisforslag, kan du bruge søgefunktionen på hjemmesiden. Der udfyldes postnummeret på afsendelses- og destinationsstedet og hvilken type pakke du skal sende. Derefter får du muligheder for forskellige leverandører, tider og priser.
 
vis du bare vil have en ideaf hvad det kan koste, og hvor lang tid det tager at sende en pakke til USA, kan du se på et hurtigt overblik over prisborde. Der kan du for eksempel læse, at en pakke på op til 5 kg kan sendes til USA om to dage, for ca. 600 DKR. Smart, ikke?
 
Vil du vide mere om dine forskellige forsendelsesmuligheder? Sammenlign priser på Pakke.dk her.