FAQ - Ofte stillede spørgsmål


Hvorfor sende med Pakke.dk?


Pakke.dk sender hver dag flere hundrede forsendelser i Danmark og til hele verden. Vi samarbejder med de Top3 største globale fragtfirmaer og har en leveringssikkerhed på 99,3%. Vi leverer fra dag til dag i Danmark, og til resten af verden har vi typisk en leveringstid på 1-5 arbejdsdage. Vores priser er meget konkurrencedygtige og du kan altid tjekke den aktuelle dagspris, på mindre end 1 minut, via vores prisberegner(på forsiden). Ønsker du at booke en forsendelse tager det mindre end 5 minutter.


Hvad enten du er en privat person eller en virksomhed, så kan Pakke.dk hjælpe dig med at få sendt pakker over hele verden billigt og nemt.


Du kan altid finde os på Trustpilot og Facebook(https://www.facebook.com/Pakke.dk) og læse, hvad vores kunder siger om vores service. Vi ligger i Top 3 indenfor fragt på Trustpilot. https://dk.trustpilot.com/review/pakke.dk

 

Hvordan virker det?


På Pakke.dk finder du vores prisberegner, som altid giver den aktuelle pris. Alt hvad du behøver er at indtaste til- og fra-destination, samt pakkens størrelse  og vægt; så får du 3 priser (økonomi, standard, Ekspres). Priserne afspejler forskellige leveringstider.
 

Når du har booket og bestilt en afhentning, modtager du en faktura på email, samt ét eller flere labels (adressemærkat) som skal sættes på pakken(erne). Vores chauffør kommer herefter forsendelsen på det bestilte tidspunkt.
 

Min konto – Bliv kunde?
 

På Pakke.dk modtager vi to slags kunder - erhverv og private. Den nemmeste metode til at oprette en konto, er at lave din første bestilling. Herved oprettes du automatisk på Pakke.dk. Ellers kan du oprette dig direkte her:

https://www.pakke.dk/create_account.php

 

Din konto giver adgang til dine seneste fakturaer, din adressebog (dem du har sendt til), samt mulighed for at udfylde toldokumenter til forsendelser udenfor EU.
 

Det er muligt at få tilknyttet flere emails til kontoen. Det gør det nemmere for virksomheder, hvis der er flere forskellige medarbejdere som booker forsendelser.
 

Er du virksomhed er det mulighed for at få en faktura-ordning , således der ikke betales med kreditkort, men der istedet fremsendes månedlig samlet faktura. Denne faktura-ordning kræver CVR-nummer og kreditgodkendelse - dette sker automatisk på under oprettelse af ordre eller konto. Læs mere om EAN og fakturaordning her.

Faktura – ordrebekræftelse?

Når du har foretaget en bestilling, modtager du på email en ordrebekræftelse med ordrenummer samt en  vedhæftet faktura og label (som skal sættes på pakken)
 

I denne mail er der også instrukser til at klargøre og sende pakker med Pakke.dk


Virksomheder med fakturaordning modtager kun ordrebekræftelse og label. Faktura bliver fremsendt på senere tidspunkt.

 

Pris – hvad indeholder prisen?


Når du bruger prisberegneren får du typisk 3 priser (økonomi, standard, ekspres). Prisen afspejler leveringstiden.


Prisen på forsendelser beregnes ud fra de indtastede informationer  (mål, størrelse, antal, fra- og til-destination) i prisberegneren.


De oplyste priser er inklusiv brændstofstillæg og prisen vises både med og uden moms.


Priser på forsendelser udenfor EU er momsfri.


Prisen er uden told og afgifter, jf. afsntittet om Told og Tolddokumenter (www.pakke.dk/faq.php?faq_id=21)


Prisen beregnes ud fra en volumetrisk vægt, jf. afsnittet om Vægt og str. (www.pakke.dk/faq.php?faq_id=44)


Alle forsendelser måles og vejes elektronisk undervejs til modtager , og såfremt der er en afvigelse fra kundens angivede informationer, forbeholder Pakke.dk sig ret til at efterfakturere for afvigelsen.


Prisen er dagspris og kan derfor variere dag til dag. Prisberegneren på www.pakke.dk er altid grundlaget for kundens pris ,med mindre et andet skriftligt tilbud er modtaget fra Pakke.dk, og anses for accepteret når der foretages en bestilling.


Prisen er inklusiv forsikring af hele forsendelsen med en  værdi op til kr. 500. Ønskes tillægsforsikring kan dette tilvælges. Yderligere information findes i afsnittet Forsikring (www.pakke.dk/faq.php?faq_id=20)


Når du får prisen via prisberegneren, vises der også leveringstid.
 

   -  Danmark: 1 arbejdsdag

   -  Europa: 1-4 arbejdsdage

   -  Resten af verden: 2-5 arbejdsdage
 

Enkelte lande har længere leveringstid.


En forsendelse kan til tider blive forsinket. De hyppigste årsager til forsinkelser er: Ugyldig adresse, postnr, husnr, postbokse, samt manglende tolddokumenter (udenfor EU).


Toldmyndighederne kan også  forsinke forsendelsen. Selvom Pakke.dk’s samarbejdspartnere har egne fortoldningscentre, kan toldmyndighederne tage stikprøver og derved undersøge forsendelsen. Hvis der er behov for yderligere dokumentation får modtager besked herom. Men der vil forekomme forsinkelse på min. 1 dag, hvis toldmyndighederne laver stikprøvkontrol.
 

 

Indhold og værdi – hvad må du sende?


Du har altid ansvaret for at undersøge, om indholdet af forsendelsen er told- eller afgiftspligtigt, samt om det efter reglerne i modtagerlandet er tilladt at indføre indholdet af forsendelsen og efter hvilke vilkår dette i givet fald kan ske. Pakke.dk kontrollerer som udgangspunkt ikke disse forhold og er ikke i stand til at rådgive herom, men henviser i stedet afsenderen til Eksportrådet eller  det pågældende lands myndigheder, eksempelvis ambassader, konsulater, toldmyndigheder. Desuden må værdien af en forsendelse ikke overstige dkr. 300.000.

Yderligere information om hvad du må sende kan findes her: www.pakke.dk/faq.php?faq_id=17

 

 

Hvordan gør jeg pakken klar?

 

 


For information omkring klargøring af forsendelsen, så flg. afsnit herom:

Emballering: www.pakke.dk/faq.php?faq_id=18

Adressemærkater: www.pakke.dk/faq.php?faq_id=19

Export-papirer: www.pakke.dk/faq.php?faq_id=21

 

 

Sende flere end 10 pakker?

 

 


Har du behov for at sende 10 eller flere pakker  er der mulighed for at lave en import af en CSV fil. Kontakt os for nærmere info.
 

 

Vægt og str. – Hvad må pakken veje?

Se information omkring størrelser og vægt her: www.pakke.dk/faq.php?faq_id=44

 

 

 

Emballage – Hvordan emballerer jeg pakken korrekt ?


Det er afsenders ansvar at indholdet i forsendelsen emballeres korrekt. Forsendelsen skal være korrekt emballeret for at få erstatning ved eventuel skade. Se mere her: www.pakke.dk/faq.php?faq_id=18

 

Forsikring?
 

 

Der er altid inkluderet i din pris en standard forsikring på kr. 500. Dvs. at din forsendelse er dækket mod transportskade og bortkomst  for en værdi på maksimalt kr. 500. Standardforsikringen dækker ikke ved de nedenfor anførte betingelser som også er gældende for Tillægsforsikring.
Læs mere om standard og tillægsforsikring:  www.pakke.dk/faq.php?faq_id=20

 

 

Told og Tolddokumenter?

 

Ved forsendelser udenfor EU skal der udfyldes et tolddokument/proforma faktura. Dette gøres online via Pakke.dk. Alternativt kan det uploades.

Læs mere om told-dokumenter og exportpapirer her: www.pakke.dk/faq.php?faq_id=21

 

 

Kan jeg ændre tidspunkt eller adresse for afhentningen?

 

 


Vores  chauførrer kommer altid indenfor det aftalte tidpunkt, som du har valgt under bestillingen. Hvis du ønsker at ændre afhentingstidspunkt eller adresse, så kan det lade sige gøre ved at rette henvendelse til os. Du vil blive bedt om at oplyse dit ordrenummer.

Vær opmærksom på, at det kun kan ændres indtil 2 timer før afhentningstidspunktet.
 

Annullering af bestilling?
 

Har du behov for at annullere din bestilling, så kontakt os, og oplys dit ordrenummer.

Vær opmærksom, at købet kun kan annulleres indtil 4 timer før det aftalte afhentningstidspunkt.
 

Spor din pakke?
 

Alle pakker i din forsendelse får et individuelt tracking nr., som vil fremgå af din ordrebekræftelse.
Ønsker at du at se status på din forsendelse, kan du til enhver tid spore den her: www.pakke.dk/spor_din_pakke

Du kan også spore dine forsendelser via din konto under bestillingshistorikken (under Mine Sider)

 

 

Reklamation – hvad gør jeg?


Enhver form for reklamation skal ske med skriftlig henvendelse til Pakke.dk via info@pakke.dk.  Ved reklamation oplyses ordrenummer eller anden identifikation af købsaftalen.

Yderligere oplysninger om reklamation og tidsfrister findes her: www.pakke.dk/faq.php?faq_id=22

Import?

Både private og virksomheder kan foretage bestillinger med afhenting i udlandet. Det kalder vi også import. For private gælder det, at import kun kan foretages indenfor EU grundet told og importmoms.

Hvis virksomheder ønsker at udvide importen til at gælde resten af verden er det muligt, ved at kontakte os. Det kræver blot, at virksomheden er importørregistreret. Kontakt os: www.pakke.dk/Kontakt_os
 

Bestilling af emballage hos Pakke.dk?


Det er muligt for virksomheder, at bestille emballage til forsendelser. Kontakt os for nærmere info.
https://www.pakke.dk/Kontakt_os
 

Ukurant gods?

Har du behov for at få fragtet noget ukurant gods (f.eks. en cykel, brugte møbler eller auktionsvarer) anbefaler vi at du benytter Fragtopgaver.dk. Der kan du indhente uforpligtende tilbud fra vognmænd, der i forvejen kører ruten, med ekstra ledig plads i fragtbilen.

 

Forretningsbetingelser – det med småt?


FAQ – Ofte stillede spørgsmål tager udgangspunkt i vores forretningsbetingelser, men er ikke udtømmende. Derfor anbefaler vi dig, at læse alle vores forretningsbetingelser nærmere. Du finder dem under ”Om os” i toppen af hovedmenuen. Du kan oså trykke på linket her. www.pakke.dk/faq.php?faq_id=45
 

Support- yderligere spørgsmål?


Du er altid velkommen til at henvende dig til os på telefonen eller via email og chat, hvis du har spørgsmål, som ikke besvares af vores FAQ.
 

Ring til os: +45 70 201 401

Email os: support@pakke.dk