DHL er en forkortelse, der står for navnene på firmaets grundlæggere: Adrian Dalsey, Larry Hillblom og Robert Lynn, der startede virksomheden i 1969.
DHL er i dag en international logistikvirksomhed, der tilbyder international pakke- og brevforsendelse samt fragttransport, e-handelsløsninger og forsyningskædestyring.
Vores fornemmeste opgave her hos Pakke.dk, er at hjælpe vores kunder med at få så enkel og effektiv en fragt som muligt. Hvad enten det handler om simpel pakkepost, eller mere krævende transportopgaver.
I takt med at vi i
Danmark er begyndt at eksportere mere og mere til udlandet, bliver vi i højere
grad end nogensinde før, spurgt om muligheder for at få en mere effektiv
distribution. Hvis man sender til udlandet, kan det ofte resultere i lange
leveringstider hvis man skal sende fra Danmark til den anden side af jorden. I
værste fald kan det koste en kunde, og i bedste fald vil det give en
middelmådig oplevelse.
Heldigvis er der en
løsning, så du kan sikre at dine forsendelser når hurtigt frem – uanset hvor de
skal hen.
Få lagerfaciliteter verden over med DHL
En af de hurtigste og
nemmeste måder at sikre hurtig levering til udenlandske kunder, er at sørge for
at have varerne tættere på dem. Men i stedet for at købe lagerbygninger verden
over, kan du i stedet bruge DHL’s warehousing løsninger, hvilket i princippet
betyder at du kan have et lokalt lager, i et område hvor der er stor
efterspørgsel på dit produkt.
Det betyder at dine
kunder hurtigere får deres forsendelser leveret, og resulterer samtidig i at du
kan spare penge på fragten. Det er også en god måde at skabe en mere CO2
neutral virksomhed, da du slipper for enkeltvis at skulle få fragtet dele på
tværs af landegrænser.
Princippet er i bund og
grund ganske simpelt. Lad os antage at du ved du sælger mange t-shirts til
kunder i Paris. I stedet for at sende varerne til Paris hver gang, kan du i
stedet leje plads på et af DHL’s lagerbygninger i området. Når en kunde laver
en ordre, vil varen blive taget fra det lokale lager. Det sikrer ekstremt
hurtige leveringstider, og betyder samtidig at du kan spare penge på fragten på
længere sigt.
Verdensomspændende netværk – lige ved
fingerspidserne
Uanset om du vil gøre
brug af lagerfaciliteterne eller ej, så kan det i dén grad vise sig at være
nyttigt med en erfaren partner. Hos DHL har de over 50 års erfaring i branchen,
hvilket sikrer at du altid får en kyndig rådgivning.
Det kan især vise sig at
være nyttigt, hvis du ikke kender toldreglerne i et specifikt land – eller hvis
du er usikker på om varen skal overholde særlige krav. Her vil du altid kunne
få hjælp fra DHL, der har mange års erfaring med fragt i hele verden.
Når du skal bestille
fragt til dine udenlandske forsendelser, er det også altid en god idé at tjekke
prisen efter en ekstra gang. Det er ikke unormalt at der kan være store udsving
i prisen – endda indenfor samme selskab. Så uanset om du vil bruge DHL eller
nogle andre, så vil det være en god idé at køre din levering igennem vores
prisberegner, så du hurtigt og nemt får en oversigt der passer præcis til det
du skal bruge. På denne måde sikrer du dig at de priser du får er de bedst
mulige, og at de passer til det du har behov for.
Slip for dyre forsinkelser med erfarne
samarbejdspartnere
Et af de største
problemer folk ofte har med international fragt, er at de vælger en
samarbejdspartner der ikke har erfaring indenfor feltet. Det kan betyde at der
opstår problemer med køre/hvile tider, lokale lovgivninger eller lignende.
Dette kan skabe forsinkelser der både kan blive meget dyre for dig og dit
firma, men som også kan resultere i negative kundeoplevelser.
Ved at vælge en erfaren
samarbejdspartner med et godt omdømme, kan du i langt de fleste tilfælde undgå
disse fejltrin. Det er værd at overveje, hvis du sender varer af særlig vigtig
karakter, eller som skal bringes fra ét sted til et andet, på specielle
tidspunkter hvor leveringstiden er kritisk.
Et andet eksempel kan
være hvis du skal sende noget internt. Her vil det typisk ikke være en negativ
kundeoplevelse du skal være nervøs for, men der kan alligevel opstå problemer
hvis dine forsendelser bliver forsinket. Det kan resultere i nedetider i din
virksomhed, som i sidste ende kan ende med at koste mange penge.
Der kan også være stor
forskel på hvilken type levering du skal bruge. Vi bliver ofte kontaktet af
kunder der er i tvivl om hvilke udbydere de skal bruge, hvis de har særlige
krav til en given forsendelse. Det kan være i form af varens form, vægt eller
anden karakter. Her kan det af og til være svært at gennemskue hvilke firmaer
der kan tage pakken med. Hos DHL kan du være rimelig sikker på at de kan
varetage det meste. De har fragtet stort set alt fra breve til skibscontainere,
så der er med garanti også mulighed for at få lige netop dine forsendelser med.
Uanset om du sender hele containere ad gangen, eller om det kun er enkelte forsendelser i ny og næ, kan det igen være en stor fordel at vælge en større spiller som eksempelvis DHL. De har typisk flere forsendelser der skal samme sted hen, og derfor kan du ofte få en god pris hvis du er heldig. Hvis det er en fast leveringsaftale du leder efter, kan du også forhandle gode priser her. I løbet af de seneste par år har vi hjulpet en del kunder, med at få attraktive og effektive fragtløsninger til både ind-og udland. Hvis du har spørgsmål til hvad der bedst kan betale sig for dig og dit firma hører vi gerne fra dig, så vi kan tage en snak om dine muligheder.
Der kan være mange
årsager til at undersøge markedet for ekspresleveringer. Én af de største
årsager til den stigende efterspørgsel af ekspresleveringer, er uden tvivl den
voldsomme stigning i online shopping herhjemme.
I 2018 genererede e-handel over 140 milliarder i omsætning, og der er ingen tvivl om at dette tal kun kommer til at stige i fremtiden. Det sætter strenge krav til webshops og fragtfirmaer, da forbrugerne i højere grad bliver mere og mere krævende i forhold til priser og levering.
Som om det ikke var nok at forbrugerne vil have deres pakker dagen efter, skal webshops nu også til at forholde sig til at fri fragt bliver mere og mere almindeligt. Det betyder at du er nødt til at tænke dig om, når du vælger en partner til at håndtere dine forsendelser.
Prisbevidst fragt til e-handel med DHL
DHL har i lang tid været
blandt de mest foretrukne fragtfirmaer indenfor e-handel – for både forbrugere
og virksomheder. Det skyldes at de med deres mange biler og effektive ruter,
altid har været garant for hurtig og billig levering.
Med DHL Express er du altid sikret at pakkerne til dine kunder når hurtigt frem. Og i en verden hvor buddet helst skal banke på, før kortoplysningerne er indtastet, kan det være forskellen på en god og en dårlig købsoplevelse.
Ifølge Dansk Erhverv ser
danske forbrugere især på 3 ting når de handler på nettet; leveringstid, pris
på fragt, og mulighed for returnering.
Forsendelser med kort leveringstid giver
glade kunder
Jo hurtigere du kan få
leveret dine pakker hos dine kunder, jo gladere bliver de. Efterhånden
forventer langt de fleste at kunne få en pakke dagen efter den er bestilt. Det
kan godt være svært at få til at gå op, men heldigvis kan du hos DHL få flere
forskellige former for ekspreslevering, så du altid kan leve op til dine
kunders høje krav.
Mange handlende har
udtalt, at leveringstiden er direkte relateret til i hvor høj grad man ønsker
at købe hos en shop igen. Det betyder naturligvis at du er nødt til at sikre
dig hurtig levering – men det betyder samtidig at du har en unik chance for at
levere en ekstraordinært god service. For hvis kunden er tilfreds med varen,
leveringen og prisen, er der stor sandsynlighed for at de vælger at handle hos
dig igen.
Fri fragt forventes i højere grad end
før
87% af danskerne fortæller at de til en vis grad forventer fri fragt. Enten som led i en ordre over en vis størrelse, eller ganske enkelt fri fragt uden nogle krav. Det er klart at det sætter nogle ekstra krav til både dig og dit fragtfirma, da du er nødt til at korrigere for prisen på fragten.
Derfor er det vigtigt at du altid sikrer dig at du får de bedste priser – hver gang. Her kan det være en idé at holde øje med hvilke varer der sælger bedst på din webshop. Se om du kan gruppere dem, og om du kan lave en form for standardløsning i form af emballage og pakkelabels. Hvis du kan have 3-4 standardstørrelser, får du lige pludselig mulighed for at kunne købe emballage ind i større partier til billigere priser, ligesom du kan få rabat hvis du køber flere labels ad gangen – eller eventuelt får en fast aftale hos et fragtfirma.
Hos DHL er der mange muligheder for at få sammensat nogle faste aftaler der passer til dit behov, så du kan få så billige forsendelser som muligt.
Returneringen skal være gnidningsfri
Noget af det der kan gøre folk lidt tilbageholdende over at handle på nettet, er frygten for at bestille noget i en forkert farve, størrelse – eller i det hele taget bare at fortryde et køb.
Rigtig mange steder er returnering en lang og kompliceret proces, og der er mange ting der kan gå galt. Her er det vigtigt at du sørger for at hjælpe kunden så meget som muligt.
Hvis en kunde har en
dårlig oplevelse i forbindelse med returnering af forsendelser, er der stor
sandsynlighed for at de aldrig vil handle hos dig igen. Omvendt kan en positiv
og vellykket returnering resultere i at tilliden til din webshop stiger, og at
kunden vil handle hos dig igen.
Her er det en fordel at
vælge et firma der gør det nemt for dine kunder at foretage en returnering.
Hvis du bruger DHL får dine kunder adgang til en lang række pakkeshops, så det
er nemt for dem at returnere fejlkøbte forsendelser. Og hvis du vil gøre det
endnu lettere for kunden, anbefaler vi at sende et returlabel med i pakken. Det
øger tilliden til dit brand, og er i det hele taget med til at sikre en god
oplevelse.
Ofte kan du få
returlabels til gode priser hos DHL, så du for relativt beskedne beløber kan få
styr på dine retur forsendelser – uden at det resulterer i en alt for stor
omkostning for dig, og uden at det volder problemer for kunden.
Hvis du opfylder disse tre krav, så er du efterhånden godt kørende, og har gode muligheder for at få skabt langvarige kunderelationer. Men det siger sig selv at du er nødt til at sørge for at din fragt er i orden. Du er nødt til at tænke på fragt som en forlængelse af din webshop.
Derfor er det naturligvis vigtigt at dine kunder bliver mødt af en professionel og smilende medarbejder, der leverer pakkerne hos dem.
Den gode (eller dårlige) oplevelse slutter ikke når købet er gået igennem – den slutter først når kunden har fået varen i hånden. Med DHL er du sikret et erfarent firma, der generelt set får gode kommentarer med på vejen, og sørger for at behandle dine kunder som var de deres egne.
I dag bliver termer som
”grøn omstilling”, ”bæredygtighed” og ”CO2 neutralitet” efterhånden brugt i
flæng. Det er termer der ikke længere kun er forbeholdt forskere og politikere,
men et term som i højere og højere grad bliver brugt som et USP hos virksomheder
i hele landet. Ligesom man nærmest kræver at mælken i din latte er økologisk,
forventes det også mere og mere, at virksomheder gør sig CO2 neutrale – eller i
hvert fald har miljø og bæredygtighed på programmet under deres
bestyrelsesmøder.
Et af de steder hvor man
har mulighed for at tage det største skridt imod en CO2 neutral virksomhed, er
helt klart når det kommer til fragten. Og det er ikke ment som at du skal
fragte dine varer ud til din kunder i en Tesla, men mere ment som et råd til at
finde en fragtmand der forsøger at mindske sit co2 aftryk.
Lad DHL hjælpe dig med CO2 neutral fragt
DHL har sat sig som mål
at de inden 2050 vil skære CO2 udledningen på transport ned til nul. Og i takt
med at miljø fylder mere og mere hos både virksomheder og private, kan dette
vise sig at være en særdeles effektiv strategi.
Udover at DHL
selvfølgelig er med til at skåne miljøet, giver det også mulighed for at kunne
differentiere sig i et konkurrencepræget marked, og derved gøre det muligt at
kunne appellere til en helt særlig gruppe forbrugere.
Forestil dig hvis din
webshop var den mest foretrukne, blandt miljøbevidste danskere? Eller hvis lige
netop din shop blev fremhævet i medier, blogs eller lignende? Her har du i dén
grad mulighed for at sætte dit brand på Danmarkskortet. Ved at appellere til
miljøbevidste kunder, sikrer du dig at du har en loyal skare, hvor det ikke
længere kun er prisen der er afgørende.
Naturligvis kan fragten
alene ikke udgøre en co2 neutral virksomhed – men den kan være et særdeles stort
skridt på vejen. Uden at du behøver foretage dig noget som helst, kan du ganske
enkelt mindske dit CO2 aftryk ved blot at skifte fragtfirma. På denne måde kan
du relativt hurtigt få profileret dig og dit brand, som en virksomhed der går
op i miljøet og samfundet omkring dig.
Ud over de taktiske fordele ved at gå i en mere CO2 neutral retning, kommer du med al sandsynlighed også til at opnå flere fordele på sigt. I takt med at storbyer bliver mere og mere forurenede, er der også flere byer der overvejer at indføre miljøzoner. Hvis du har kunder i en miljøzone, kommer det til at kræve ekstra ressourcer at levere til dem. Det kan være chaufføren er nødt til at tage en omvej, skifte bil, vælge et andet afleveringssted – eller noget helt fjerde. Ved at sikre CO2 neutrale forsendelser, kan du komme udenom problemet, da du kan levere direkte i miljøzonerne. Eksempelvis er DHL begyndt at bruge flere og flere elbiler og andre biler med alternativt brændstof, hvilket betyder at de er undtaget miljøzonerne. Derved har du allerede en kæmpe fordel. Et andet unikt selling-point er, at DHL har en vision om at plante en million træer om året, for at sikre et bedre klima.
Brug klimaet som selling-point i din
virksomhed
Når vi taler om at bruge
klimaet som selling-point, kan det hurtigt komme til at lyde koldt og kynisk.
Dette kan dog ikke være længere fra sandheden. Alle virksomheder har elementer
der gør dem unikke, og hvis dine unikke punkter matcher en given målgruppe, har
du et nichemarked.
Fordelen ved et nichemarked
er, at du ofte vil opleve en højere loyalitet, ligesom dine kunder vil have
lettere ved at forsvare en eventuel højere pris, ved at firmaet ”er et match” i
forhold til deres overbevisning. Klimabevidste forbrugere er også en niche – om
end en meget stor én af slagsen.
Det betyder i princippet
at du kan forsvare en højere fragtpris med at du leverer bæredygtigt. Dette kan
skabe mere salg i din shop, det kan gøre det lettere for dig at sikre dit cash
flow – og det vil uden tvivl være med til at styrke dit brand.
Koster CO2 neutral fragt ekstra?
Idet at fragtpriser ofte
varierer voldsomt, kan det være svært at overskue om det koster ekstra at bruge
co2 neutral fragt. Som udgangspunkt er det ikke dét der gør udslaget, men
snarere en række andre omstændigheder.
Det er dog vigtigt at overveje hvad man ser som ”ekstra”. Det vil givetvis være dyrere at vælge en mere miljøvenlig distributør som eksempelvis DHL Express, frem for en lokal vognmand med en mindre klimavenlig tilgang. Vi kommer ikke udenom at det koster penge at skabe en grøn omstilling – men de penge skulle gerne tjene sig ind igen på sigt. Så hvis du har planer om at fortsætte med at drive din virksomhed i mange år, vil du uden tvivl kunne spare penge på det lange løb.
I øjeblikket arbejder
mange store fragtfirmaer hårdt på at blive selvforsynende – eller som minimum
omstille deres brændstof til alternative brændseltyper. Det er klart at det
koster en smule i opstartsfasen, men på sigt bør det give besparelser – hvilket
kan komme dig til gode.
Derudover er der
selvfølgelig det menneskelige aspekt i det, hvor man er nødt til at spørge sig
selv om man kan sætte en pris på miljøet. Heldigvis behøver du ikke bekymre dig
alt for meget om prisen, da vi altid kan hjælpe dig med at få forhandlet den
skarpeste pris hjem. Vi sørger for at sammenligne priser på flere forskellige
vilkår, og kan også fortælle dig hvilke former for løsninger der er CO2
neutrale. Måske er forskellen i virkeligheden mindre end du tror?
Du har sikkert hørt udtrykket, at hvis noget er værd at gøre, er det værd at gøre stort. Det er lige præcis hvad DHL gør hvert år, med deres berømte DHL stafet. Det er verdens største motionsløb, og er efterhånden fast inventar i Aalborg, Århus, Odense, Sønderjylland og København.
Hvad er DHL løbet?
Selve løbet så første
gang dagens lys i 1981, hvor 670 løbere indtog Fælledparken i København. Det
har siden hen udviklet sig til at blive en fast folkedag i landets største
byer, og var sidste år på over 206.850 deltagere. Det unikke ved lige netop DHL
stafetten er, at det er et fælles projekt. Det vil sige, at du ikke løber
alene, men altid deltager som hold.
Det giver en unik følelse
at få lov at give stafetten videre til en holdkammerat, frem for at skulle løbe
turen alene. Denne holdfølelse gør løbet ekstremt populært i mange forskellige
kredse. Særligt virksomhederne er ofte repræsenterede til DHL, ligesom du
finder uddannelsesinstitutioner, foreninger og lignende. Det er dog også ganske
tilladt at møde op som en gruppe af venner, der gerne bare vil have en hyggelig
motionsdag.
Når du skal tilmelde dig
til DHL, kommer det hurtigt til at stå klart, at her er tale om alt andet end
en almindelig sportsdag. Her er der hygge på programmet – i stor stil endda.
Hos de respektive arrangører kan du købe dhl tøj, bestille madkasser, telte og
forfriskninger – alt sammen for at sikre en god dag til dig og dit hold.
Et hit fra Sparta’s
(arrangører af DHL stafet i København) er eksempelvis deres bæredygtige
madkasse. Her kan du bespise hele holdet, uden at skulle belaste den smukke
natur du løber i. Her finder du lækre, miljøvenlige produkter, ligesom det hele
serveres i nedbrydelige materialer.
Du finder også altid gode
tilbud på løbetights og trøjer når DHL stafetten skal afholdes. Her kan du
hurtigt finde noget der passer til din stil – uden at skulle have alt for mange
penge op af lommen.
Det er også muligt at få bestilt dit løbetøj med tryk, for at sikre at holdfølelsen varer ved – og ved – og ved – også længe efter DHL løbet er slut.
Hvad koster det virkelig at sende en pakke til USA? Svarene på dette spørgsmål er mange. Det er anderledes på grund af flere faktorer. Afsendelse af pakker, især i udlandet, kan derfor føles som en hel jungle. Men er der et lys i enden af tunnelen? Læs her om, hvordan du hurtigt og nemt får svar på, hvad din forsendelse vil koste!
At forsøge at finde ud af, hvad det koster at sende en pakke i udlandet, er i det mindste vanskelig. For ikke at begynde at snakke om, hvad tid det tager at undersøge alle de forskellige muligheder. De er mange. I Sverige har vi adgang til rigtig gode leverandører, som både er hurtige og korrekte. Men klarhed er ikke altid let at opnå. Retfærdige svar på omkostninger til specifikke ruter og ture er ualmindeligt. Som følge heraf føler mange føler sig forladte og forvirrede, når de går og sender en pakke i udlandet. Men der er en glat løsning på dette problem …
Sammenlign priser på Pakke.dk
Pakke.dk er et sammenligningssted for forskellige fragtmuligheder. De bruger det samme princip som Momondo og Expedia, men sammenligner priser med forskellige leverandører, der kan sende din pakke. På Billigtpaket.se finder du pris muligheder for leverandører som DHL, UPS, Postnord og DAO. Du får også direkte information om, hvor længe forsendelsen vil tage. For at få præcise prisforslag, kan du bruge søgefunktionen på hjemmesiden. Der udfyldes postnummeret på afsendelses- og destinationsstedet og hvilken type pakke du skal sende. Derefter får du muligheder for forskellige leverandører, tider og priser.
vis du bare vil have en ideaf hvad det kan koste, og hvor lang tid det tager at sende en pakke til USA, kan du se på et hurtigt overblik over prisborde. Der kan du for eksempel læse, at en pakke på op til 5 kg kan sendes til USA om to dage, for ca. 600 DKR. Smart, ikke?
Hvad enten du vil sende et vigtigt brev som privatperson eller sende medicin i industrien, så har DHL Express en skræddersyet løsning til dit behov.
Som det fragtfirma med flest internationale forsendelser, er der altid mulighed for at finde et forsendelsessted eller et afhentningssted, lige meget om det er en hverdag, en lørdag eller en helligdag. Sker det at du skal sende en pakke til et afsidesliggende sted, hvad enten det er Norge, Danmark eller Canada, så er der mulighed for en løsning så din pakke kommer frem og bliver leveret i god behold.
Flexible fragtløsninger
DHL Express har specialiseret sig i at lave fragtløsninger som kan tilfredsstille dine krav og gør hvad de kan for at gøre oplevelsen så overskuelig så muligt. Drømmer du f.eks. om at sende din pakke med CO2 neutral forsendelse, så kan DHL give dig muligheden for dette. Skal du sende et vigtigt dokument, et pas eller et visa, tilbydes der speciel værdiforsendelse som kommer hurtigt frem og er forsikret i tilfælde af skader eller tab på f.eks. dit pas.
Modtager du en pakke med toldopkrævning vil DHL forudbetale for dig, for at gøre processen hurtigere og mere overskuelig, så betaler du bare toldopkrævningen til DHL ved levering af pakken. Hvis du derimod skal sende en pakke til USA og forventer en toldopkrævning til modtager, kan du vælge at forudbetale tolden så forsendelsen igen bliver let og hurtigt. Du kan læse mere om toldopkrævning hér.
Hold dig opdateret med DHL
Både du og modtager vil blive holdt opdateret om pakken, enten på mail, sms eller begge dele, det er helt op til dig. Her vil I kunne se hvornår pakken er indleveret og hvornår den er afleveret, imens kan du også følge hele pakkens rejse på track and trace.
Det kan dog være svært og tidskrævende at finde den bedste løsning og pris til dit behov, især hvis det skal gøres manuelt, fragt siderne er desværre ikke altid lige lette at navigerer i. Med Pakke.dk’s DHL prisberegner kan du hurtigt finde den bedste pris og bestille din fragt med det samme, så er det eneste du skal gøre at vente på at pakken bliver hentet eller selv finde dit nærmeste forsendelsessted.
DHL er et globalt leveringsnetværk, der opererer i over 220 forskellige lande. Virksomheden blev grundlagt i 1969 og ejes af Deutsche Post World Net. I Danmark har virksomheden over 70 forskellige terminaler, stationer og kontorer spredt over hele landet, hvilket gør det nemt at sende pakker og andre forsendelser i Danmark eller til resten af verden.
Hvordan sender du pakker med DHL? Med DHL kan både private og erhvervskunder sende pakker til hele verden. DHL tilbyder en smart online-tjeneste, hvor du kan beregne priser for dine pakker ved at angive leveringsadresse, dimensioner og vægt. Hvis du sender regelmæssige forsendelser, kan du også oprette en konto på DHLs hjemmeside kaldet MyDHL. Der kan du nemt finde priser på dine forsyninger, udskrive fragtbrev og følge forsendelsen helt til modtageren.
Hvilke forskellige forsendelsesmuligheder tilbyder DHL? Pakke: En pakke afsendt inden for Danmark ankommer inden for 1-3 hverdage og vejer 20 kg.
De kan leveres til privatpersoner, mens pakker til virksomheder vejer 35 kg. Du pakker din pakke selv sammen med din egen emballage, og så kan du betale for leverings- og udskriftsadressemærker enten hjemmefra eller hos DHL’s agenter.
Summen af pakets korteste og længste side må ikke overstige 100 cm. Alle pakker kan spores, og når den ankommer modtager modtageren en avi via mail eller SMS.
Express: Hvis du vil have din pakke til at komme hurtigere, kan du vælge at sende DHL express. Dette vil blive leveret den næste ugedag, der vejer op til 70 kg.
International mail: DHL Danmark tilbyder også sine kunder at sende internationale breve, leveret inden for 2-5 hverdage i Vesteuropa og 5-12 hverdage til resten af verdens lande. De vejer 2 kg og kan ikke sendes til privatpersoner.
Forsendelse: DHL kan også hjælpe med forsendelse af containere, paller og andre forsendelser. De sker ved hjælp af luftfragt, fragt, jernbane eller vejtransport. Din levering kan afhentes inden for 60 minutter og sendes om få timer. I Sverige er det almindeligt at fragte last på halv eller halv palle , der vejer 400 og 800 kg, og leveringen finder sted den næste dag.
Andre ydelser Pakker sendt af DHL er forsikret op til 5000 kr. Hvis du sender et element, der er mere værd end du kan købe ekstra forsikring til overkommelige priser. DHL tilbyder også andre ekstraservices mod et gebyr, såsom gods gods, miljøpakker og varer efterspørgsel.
Vi kender efterhånden alle til de gule biler, med det karakteristiske røde logo. Om ikke andet, så har vi alle på et eller andet tidspunkt hørt om deres “stafet”. Men derfor kan det stadig være svært at gennemskue, hvorfor man skulle bruge lige netop denne leverandør til at få dækket sin fragt. Derfor har vi valgt at lave dette korte skriv, hvor vi kommer med 5 gode grunde til at vælge DHL som din næste fragtmand.
Du støtter bæredygtig fragt
DHL er et af de fragtfirmaer der gør mest ud af, at gøre deres branche grønnere. Det indebærer alt fra de bredere perspektiver som omlægning og optimering af ruter, og helt ned i detaljerne ved indkøb af biler. Derudover har koncernen også gjort store tiltag, for at optimere og automatisere deres branche – et fænomen som de giver andre fragtfirmaer adgang til, for på denne måde at kunne gøre hele branchen mere bæredygtig, og ikke kun indenfor deres egne rækker.
Du får en effektiv fragt
Erfaring og innovation er de to faktorer, der i dag udgør grundpillerne i DHL. Det betyder at du ved enhver DHL forsendelse kan nyde godt af mange års kreativ problemløsning, praktisk viden og kendskab, samt innovative og nytænkende løsninger på problemer. Det betyder at du kan være tryg ved at få sendt dine pakker af sted, da DHL kan håndtere stort set alle udfordringer de måtte møde på ruten.
Sky’s the limit
Hvor mange andre fragtfirmaer er begrænsede til kun at kunne levere i Europa, eller kun at kunne levere via bil og vej, oplever du ikke dette hos DHL. Og faktisk er det faktisk ikke helt sandt at sige “sky’s the limit”, for med DHL kan du få fragtet på både vej, vand og vind – og med deres omfattende netværk i mange lande verden over, kan du med deres luftfragt hurtigt få dine pakker fra A til B – også ved store distancer. Faktisk er der ingen grænse for hvor langt du kan komme med din DHL levering.
Du får service hele vejen
Hos mange fragtfirmaer får man en begrænset service. Så snart pakken er af sted, kan du få lov at følge den via Track and Trace. Hvis der er udfordringer eller spørgsmål undervejs, kan det ofte være svært at finde ud af hvor du kan få information. Med DHL Express får du dog en langt bedre og up-to-speed service, hvor din pakke bliver overvåget hele vejen. Du kan altid kontakte dem hvis du har spørgsmål til en leverance – hvis du vel at mærke ikke kan finde informationerne i deres omfattende og brugervenlige Track and Trace system.
Priserne er i orden
Når man ser på hvad man får med af services, så er der ingen tvivl om at DHL er særdeles prisstærke med deres ydelser. Kan man finde noget der er billigere? Uden tvivl. Men det kan man altid. Men det man ikke altid kan opveje, er de mange års innovation og nytænkning, der i sidste ende udgør et bedre produkt. Så selvom du måske kan spare en håndfuld kroner ved at vælge et andet selskab, så kan der sagtens være formildende omstændigheder hos DHL. Og hvis du vil være sikre på at finde de bedste DHL priser, så kan du med fordel bruge vores beregner her på siden – så er du sikret de bedste priser på din leverance – hver gang.
Det er ingen hemmelighed, at rigtig mange virksomheder og regeringer over hele verden, er begyndt at tænke mere og mere grønt. Det gør sig gældende i deres klima-og miljøaftaler, i virksomheders løfte om at mindske deres CO2 aftryk, og omkring en million andre steder.
Klima er in, og klima er hot. Derfor har verden også set på med forventning og spænding, imens de store, multinationale fragtfirmaer har skullet udtænke nye, klimavenlige strategier.
Et af disse firmaer er DHL. Og når verdens største fragtfirma skal præsentere deres nye strategi for en mere miljøvenlig drift, så er det absolut ikke småting. Her har vi skrevet 3 af de mest betydningsfulde tiltag, der skal sørge for at de gule biler i fremtiden bliver mere grønne.
Når man er verdens største fragtfirma, har man også mange ruter. Rigtig mange ruter. Og når man har kørt med disse ruter i mange år, har man efterhånden også indsamlet meget data. Rigtig meget data. Og disse data bliver i dag brugt til at optimere ruterne, så DHL forsendelser kan blive gjort endnu grønnere i fremtiden. Meget af det bliver optimeret så det passer ind i en mere og mere automatiseret fremgangsmetode, så andre fragtfirmaer kan overgive opgaverne til DHL. Det er en win-win-win situation, da fragtfirmaer der bruger det, får mulighed for at få glæde af mange års innovation og udvikling uden at miste deres kunder, DHL Danmark får glæde af det, da de tjener penge på et system de selv bruger – og i sidste ende vinder hele verden, da mere og mere af den globale fragt (sandsynligvis) vil blive gjort mere effektiv ved denne metode.
Rapportering
Én af de visioner og idéer der har været hos DHL Express, har været at man ikke kan løse et problem man ikke forstår. Derfor tilbyder de at lave individuelle rapporter til virksomheder – både helt ned på fragtniveau, så du kan se hvor meget CO2 du egentlig udleder på dine leverancer – men også hos større virksomheder, hvor der bliver lavet en detaljeret rapport på hele forsyningskæden. Dette giver alle virksomheder en langt bedre forståelse for deres eget CO2 aftryk, og betyder i sidste ende at flere og flere virksomheder bliver opmærksomme på deres eget ansvar – og på hvilke muligheder de har for at omstille sig selv til en mere bæredygtig proces.
Miljøprojekter
Udover de to førnævnte tiltag, så bliver der også brugt mange ressourcer på at støtte miljøvenlige projekter. Det kan være alt fra vindmøllefarme, genskovning, biomasse kraftværker og mange andre ting. Det betyder i princippet, at du med hver eneste DHL forsendelse er med til at skubbe verden i en grønnere retning.