Billig fragt med Bring

Hvis du leder efter nogle særligt skarpe priser på fragt, er det en god idé at tage et kig på Bring. Det skandinaviske firma har altid gode priser på deres løsninger, og har et væld af forskellige muligheder for at sikre at dine forsendelser når sikkert frem.

Bring kan varetage mange forskellige arbejdsopgaver – heriblandt transport af pakker og paller. Selve proceduren er ganske simpel, og pakkerne bliver afhentet direkte hos dig. På denne måde slipper du for at skulle køre dine forsendelser til en pakkeboks, så du kan sørge for at bruge din tid så effektivt som muligt. Pakkerne leveres som udgangspunkt til modtageren indenfor almindelig kontortid, hvilket sikrer at erhverv-til-erhverv kører så gnidningsfrit som muligt.

Uden at blive alt for sentimental, er der også noget romantisk ved at vælge en nordisk samarbejdspartner. Det nordiske marked er helt klart Brings højborg, og især i Sverige er der rivende udvikling i firmaet. Det betyder dog ikke at du behøver begrænse dig til Skandinavien. Med Bring kan du få håndteret forsendelser i mange lande både indenfor -og udenfor EU. De 6000 dedikerede ansatte hos Bring vil altid gøre deres bedste for at få bragt dine varer sikkert og effektivt ud til modtageren.

Palletransport fra Bring

Hvis du skal bruge lidt mere end bare almindelig pakkepost, kan du også få gode priser på palletransport hos Bring. Her får du altid hurtig levering på 1-3 hverdage i Danmark, og som standard får du mængderabat hvis du sender flere paller på samme tid.

Palletransport er én af de mest populære former for forsendelser i Danmark. Det er effektivt, billigt og sikkert. Samtidig er løsningen fleksibel nok til at kunne blive lastet på de fleste biler, hvilket betyder at du ikke er begrænset af vognmandens flåde. Hos Bring kommer dette dog ikke til at blive et problem uanset hvad, da de altid gør en dyd ud af at kunne hjælpe med effektive forsendelser via palletransport.

Palletransport gør det muligt for dig at effektivisere dine egne interne ruter, idet du kan samle varer der skal sendes til samme område. Det betyder at du i langt højere grad kan planlægge din rute, og sørge for at spare penge på samme tid. Palletransport har i årevis været en essentiel metode til at klare forsendelser til hele verden. Grundet fleksibiliteten og den høje lasteevne, kommer du med garanti ikke til at skulle gå på kompromis med noget her.

Stykgods fragt med Bring

Ordet ”stykgods” er ofte årsag til kuldegysninger blandt selv den mest erfarne vognmand. Det er manuelt arbejde, det er svært at effektivisere, og det er typisk i mindre portioner, og i forskellige størrelser. Dog er det virkeligheden for mange danske virksomheder. Især virksomheder der sælger reservedele kender til ovenstående problematik. Af og til passer din vare bare ikke i papkassen, og du har derfor brug for en chauffør der kan tænke selv, og sørge for at få leveret selv de mest krævende forsendelser hurtigt og effektivt til kunden.

Hvis du vælger Bring til at håndtere din fragt, får du én af markedets bedste løsninger indenfor stykgods. Her bliver dine varer behandlet som var det Bring’s egne produkter – og chaufføren er kendt for at gøre det med et smil på læben. Denne manuelle tilgang til fragt vækker noget dybt inde i os – et håb om at det ikke alt sammen behøver være effektiviseret i stykker, og at der stadig er plads til godt gammeldags håndværk og købmandsskab.

Den største udfordring ved stykgods er typisk at fastsætte en pris på det. Vægten er ikke noget problem, men det kan være svært for chaufføren at finde ud af hvor meget din vare fylder, og hvor mange andre varer han kan tage med på ruten. Dette kan have store konsekvenser for prisen på din levering. Hvis du ofte arbejder med forsendelse af stykgods, anbefaler vi at du sørger for at få etableret en personlig kontakt og en form for fast aftale du kan henvise til. I de tilfælde det er muligt, er det en god idé at sammenligne priserne via vores hjemmeside, men hvis der er tale om nogle lidt mere specielle forsendelser, hører vi gerne fra dig – så vi kan sikre at du får den helt korrekte løsning.

Flytransport – når forsendelser er særligt vigtige

Nogle gange er landtransport bare ikke hurtigt nok. Her kan det være nødvendigt at klare dine forsendelser i luften, og få arrangeret en form for flytransport. Hos Bring kan du bestille flytransport til ethvert behov, til når det virkelig brænder på. Det kan eksempelvis være ved letfordærvelige varer, fysiske artefakter der skal fragtes hurtigt over store afstande – eller i andre tilfælde hvor tiden er vigtigere end prisen.

Som udgangspunkt skal du forvente at betale ekstra for flytransport, i forhold til eksempelvis skibs- og landtransport. Det er dog ikke altid sikkert at du har et valg. Og hvis du er nødt til at få fragtet dine varer via fly, så kan Bring også være behjælpelige her – naturligvis med samme effektive afhentningsserivce, og avancerede trackingsystem – så du kan holde øje med din forsendelse til lands, til vands og i luften.

Hvis du vil undgå at betale for meget for flytransport, så kan det ofte være en god idé at foreslå en anden dato – hvis muligt. Dette kan åbne op for at der pludselig er flere der skal have foretaget flytransport – hvilket vil sænke prisen for dig. Det kan dog også nogle gange være muligt at få kontante rabatter hos Bring – især hvis du er vant til at bruge deres andre services. Uanset hvad, er du altid velkommen til at kontakte os. Vi sørger naturligvis altid for at finde de mest opdaterede priser, og vil også hellere end gerne gå i dialog med dem for dig – så du skal bekymre dig om så lidt som muligt.

FedEx og TNT

Internettet har gjort, at vi er tættere på hinanden end nogensinde før også selvom der er tusindvis af kilometer og landegrænser imellem os. Internettet har nemlig betydet, at vi kan kommunikere lynhurtigt med hinanden, udveksle oplysninger og ikke mindst handle med hinanden. Det gælder både handlen med private og virksomheder imellem. Der er særligt handlen via nettets mange webbutikker, der har gjort, at vi i dag handler mere end nogensinde via nettet. Men der er også en masse af de store internationale handelsplatforme, der har gjort det enkelt at sælge varer og produkter på tværs af kontinenter.   

Den øgede handel på tværs af grænser betyder dog også, at vi har behov for dygtige fragtfirmaer, der kan håndtere fragten pålideligt og hurtigt. Der er mange fragtfirmaer at vælge imellem og flere firmaer er i dag store og internationale virksomheder. Et af de mest kendte firmaer indenfor fragt er FedEx. Uanset hvad du har behov for at fragte, er FedEX et sikkert valg. I denne artikel skal vi se nærmere på den amerikanske fragtgigant FedEx.   

Fedex

Bagom FedEx

Det er mange år siden, at fragtfirmaet FedEx så dagens lys. Det verdensomspændende firma blev nemlig grundlagt først i 1970erne i staten Arkansas. Siden da er det gået stærkt. I 1984 blev FedEx etableret i Europa og i 2001-2002 starter FedEx op i Danmark. I dag betjener FedEx ikke mindre end 220 lande og virksomheden har en stor flåde af fly på hele 657 fly. FedEx optimerer hele tiden deres virksomhed, det førte i 2016 til overtagelse af en anden stor fragtvirksomhed, nemlig det hollandske firma TNT. TNT er også en stor aktør på det globale fragtmarked med et enormt leveringsnetværk.

Fragt med FedEx eller TNT

TNT

FedEx og TNT har et bredt udvalg af fragttjenester, så uanset hvad du skal have fragtet kan du helt sikkert finde en mulighed der matcher dine fragtbehov. Det gælder uanset, om du har behov for at sende noget, som skal hurtigt frem med ekspresforsendelse eller modtageren har mulighed for at vente lidt længere tid på forsendelsen. Men FedEx og TNT varetager ikke kun internationale fragtopgaver.

Hvis du har behov for at sende noget indenrigs i Danmark er dette selvfølgelig også muligt. Hvis du vil vide mere om de forskellige fragtløsninger kan du klikke dig ind på FedEx eller TNT’s hjemmesider. På hjemmesiderne har du også mulighed for at bestille fragtopgaver – det er enkelt og nemt!

Send nemt til udlandet med UPS

Hvis du ofte sender pakker til udlandet, så ved du med garanti at det ikke altid er lige let at få styr på dine forsendelser. Det har vi hos pakke.dk valgt at lave om på, ved at gøre det nemt for alle at sende pakker internationalt – direkte fra vores hjemmeside.

Mange forskellige firmaer til rådighed

Når man skal bestille internationale forsendelser, finder man hurtigt ud af at der er et par ekstra led i kæden. Ikke alle firmaer leverer til alle lande, nogle tilbyder skibsfragt, andre luftfragt – og enkelte tilbyder begge dele. Og hvad betyder det hele så for dig?

Send pakke med UPS

I princippet behøver du ikke bekymre dig om det. Når du bruger vores prisberegner får du helt automatisk de rigtige løsninger præsenteret til lige netop din fragt. Du indtaster blot det land du skal sende til, og så skal vi nok klare resten. Du skal dog ikke blive overrasket hvis du ser UPS poppe op stort set hver gang. Det er ikke fordi vi favoriserer dem frem for andre, men snarere fordi de har et af de bedst dækkende logistiknetværk i branchen.

Lige netop dette er grunden til, at mange af vores kunder igen og igen vælger UPS til at stå for deres forsendelser – både nationalt og internationalt. De har også mange års erfaring med international fragt, hvilket betyder at de kan være behjælpelige ved spørgsmål til told, afgifter og lignende. På denne måde er du altid sikret dig at dine forsendelser når sikkert frem til destinationen.

Få altid de bedste priser på international fragt

Uanset om man skal sende pakker indenrigs eller udenrigs, er det altid en god idé at se sig om efter de bedste priser. Især ved internationale forsendelser kan der være store forskelle på både priser og ydelser. Hos os er du sikret at nemt og overskueligt overblik, så du er så velforberedt som muligt når du skal sammenligne priser.

Vi sammenligner priser på stort set alle former for fragt, og derfor kan du vælge hvad der passer dig – og i den prisklasse du finder mest tiltalende. Haster det? Så kan vi sagtens klare luftfragt. Er du mere økonomisk bevidst? Så finder vi en god pris på skibsfragt til dig. Hvad enten du skal sende dokument eller skibscontainere, vil vi være din foretrukne sparringspartner når det kommer til fragt og levering.

Din garanti for de bedste priser er, at vi arbejder for dig. I dette tilfælde har vi valgt at fremhæve UPS, men der er også andre artikler hvor vi sætter fokus på andre firmaer. Vi har ikke interesse i at fremhæve nogle af vores samarbejdspartnere frem for andre, men er i stedet besatte af at hjælpe dig med at få de løsninger der passer til lige præcis dit behov. Derfor kan du altid være sikker på at få en uvildig og personlig rådgivning hvis du kontakter os – og med vores prisberegner har du altid de nyeste priser ved hånden.

Send med god samvittighed med CO2 neutral fragt

Som noget nyt har vi valgt at lægge mere fokus på at finde miljøbevidste forsendelsesmuligheder. Det gør vi af flere årsager. Først og fremmest fordi vi mener at alle bør tænker mere over miljøet, men også for at belønne nogle af de virksomheder der gør det godt, og som kæmper for at omstille sig til en grønnere drift. Dette gør sig især gældende ved international fragt, hvor der ofte benyttes fly og skibe, der er sværere at gøre miljøvenlige end landtransport.

UPS er et af de firmaer der i mange år har haft klimaet på dagsordenen. De har længe været klar over at de er i en branche der mildest talt ikke bidrager positivt til klimaet, og har derfor valgt at være en del af løsningen.

Hvis du bruger UPS til dine forsendelser, så er du med til at støtte en mere bæredygtig udvikling af transportindustrien. De har allerede gennemført store tiltag for at blive mere CO2 neutrale, heriblandt en benhård optimering af deres ruter, implementering af mere miljøvenlige biler – og generelt set bragt klimaet i højsædet.

For at bringe blot et enkelt eksempel, er UPS begyndt at bruge elektriske biler i højere grad end før, hvilket nedbringer deres CO2 aftryk betragteligt. Særligt i bymiljøet er de gået over til mere miljøvenlige transportmidler, hvilket både giver en bedre og renere luft i byen, men også strækker sig videre end det, og påvirker klimaet positivt.

Forsendelser i alle afskygninger

Vi forstår at der ikke er en enkelt løsning der passer til alle. Nogle skal have fragtet hele containere, hvor andre kun skal sende dokumenter. Uanset hvilke forsendelser der er tale om, kan du være ret sikker på at UPS har noget der passer til dig. Det er blot én af fordelene ved at vælge en større spiller, da du her kan være sikker på at de både har kapacitet og materiel til at håndtere stort set alle opgaver.

Særligt ved større fragtopgaver international skal du være opmærksom. Du kan hurtigt blive fanget i nogle særlige regler, afgifter og skatter som du måske ikke har været klar over. Hvis du vælger UPS er du i det mindste sikret at du handler med et firma der har mange års erfaring – og det kan du lynhurtigt komme til at sætte pris på, når du sidder med en ekstra toldopkrævning for den container du sendte til Kina.

Hvor mindre firmaer ikke nødvendigvis har samme ekspertise eller bemanding til at hjælpe dig, kan du være sikker på at UPS kan sikre at dine forsendelser når sikkert frem til din destination – uanset hvor stor den måtte være, og hvor den skal hen.

Sæt skub i dine forsendelser med DHL

Der kan være mange årsager til at undersøge markedet for ekspresleveringer. Én af de største årsager til den stigende efterspørgsel af ekspresleveringer, er uden tvivl den voldsomme stigning i online shopping herhjemme.

I 2018 genererede e-handel over 140 milliarder i omsætning, og der er ingen tvivl om at dette tal kun kommer til at stige i fremtiden. Det sætter strenge krav til webshops og fragtfirmaer, da forbrugerne i højere grad bliver mere og mere krævende i forhold til priser og levering.

Som om det ikke var nok at forbrugerne vil have deres pakker dagen efter, skal webshops nu også til at forholde sig til at fri fragt bliver mere og mere almindeligt. Det betyder at du er nødt til at tænke dig om, når du vælger en partner til at håndtere dine forsendelser.

Prisbevidst fragt til e-handel med DHL

DHL har i lang tid været blandt de mest foretrukne fragtfirmaer indenfor e-handel – for både forbrugere og virksomheder. Det skyldes at de med deres mange biler og effektive ruter, altid har været garant for hurtig og billig levering.

DHL pakker

Med DHL express er du altid sikret at pakkerne til dine kunder når hurtigt frem. Og i en verden hvor buddet helst skal banke på, før kortoplysningerne er indtastet, kan det være forskellen på en god og en dårlig købsoplevelse.

Ifølge Dansk Erhverv ser danske forbrugere især på 3 ting når de handler på nettet; leveringstid, pris på fragt, og mulighed for returnering.

Forsendelser med kort leveringstid giver glade kunder

Jo hurtigere du kan få leveret dine pakker hos dine kunder, jo gladere bliver de. Efterhånden forventer langt de fleste at kunne få en pakke dagen efter den er bestilt. Det kan godt være svært at få til at gå op, men heldigvis kan du hos DHL få flere forskellige former for ekspreslevering, så du altid kan leve op til dine kunders høje krav.

Mange handlende har udtalt, at leveringstiden er direkte relateret til i hvor høj grad man ønsker at købe hos en shop igen. Det betyder naturligvis at du er nødt til at sikre dig hurtig levering – men det betyder samtidig at du har en unik chance for at levere en ekstraordinært god service. For hvis kunden er tilfreds med varen, leveringen og prisen, er der stor sandsynlighed for at de vælger at handle hos dig igen.

Fri fragt forventes i højere grad end før

87% af danskerne fortæller at de til en vis grad forventer fri fragt. Enten som led i en ordre over en vis størrelse, eller ganske enkelt fri fragt uden nogle krav. Det er klart at det sætter nogle ekstra krav til både dig og dit fragtfirma, da du er nødt til at korrigere for prisen på fragten. Derfor er det vigtigt at du altid sikrer dig at du får de bedste priser – hver gang. Her kan det være en idé at holde øje med hvilke varer der sælger bedst på din webshop. Se om du kan gruppere dem, og om du kan lave en form for standardløsning i form af emballage og pakkelabels. Hvis du kan have 3-4 standardstørrelser, får du lige pludselig mulighed for at kunne købe emballage ind i større partier til billigere priser, ligesom du kan få rabat hvis du køber flere labels ad gangen – eller eventuelt får en fast aftale hos et fragtfirma. Hos DHL er der mange muligheder for at få sammensat nogle faste aftaler der passer til dit behov, så du kan få så billige forsendelser som muligt.

Returneringen skal være gnidningsfri

Noget af det der kan gøre folk lidt tilbageholdende over at handle på nettet, er frygten for at bestille noget i en forkert farve, størrelse – eller i det hele taget bare at fortryde et køb. Rigtig mange steder er returnering en lang og kompliceret proces, og der er mange ting der kan gå galt. Her er det vigtigt at du sørger for at hjælpe kunden så meget som muligt.

Hvis en kunde har en dårlig oplevelse i forbindelse med returnering af forsendelser, er der stor sandsynlighed for at de aldrig vil handle hos dig igen. Omvendt kan en positiv og vellykket returnering resultere i at tilliden til din webshop stiger, og at kunden vil handle hos dig igen.

Her er det en fordel at vælge et firma der gør det nemt for dine kunder at foretage en returnering. Hvis du bruger DHL får dine kunder adgang til en lang række pakkeshops, så det er nemt for dem at returnere fejlkøbte forsendelser. Og hvis du vil gøre det endnu lettere for kunden, anbefaler vi at sende et returlabel med i pakken. Det øger tilliden til dit brand, og er i det hele taget med til at sikre en god oplevelse.

Ofte kan du få returlabels til gode priser hos DHL, så du for relativt beskedne beløber kan få styr på dine retur forsendelser – uden at det resulterer i en alt for stor omkostning for dig, og uden at det volder problemer for kunden.

Hvis du opfylder disse tre krav, så er du efterhånden godt kørende, og har gode muligheder for at få skabt langvarige kunderelationer. Men det siger sig selv at du er nødt til at sørge for at din fragt er i orden. Du er nødt til at tænke på fragt som en forlængelse af din webshop. Derfor er det naturligvis vigtigt at dine kunder bliver mødt af en professionel og smilende medarbejder, der leverer pakkerne hos dem. Den gode (eller dårlige) oplevelse slutter ikke når købet er gået igennem – den slutter først når kunden har fået varen i hånden. Med DHL er du sikret et erfarent firma, der generelt set får gode kommentarer med på vejen, og sørger for at behandle dine kunder som var de deres egne.

Bring forener gamle dyder med moderne effektivitet

Hvis du driver en virksomhed hvor kataloger og nyhedsaviser er en væsentlig del af din markedsføring, har du garanteret lagt mærke til at der kommer færre og færre fragtfirmaer der kan tilbyde levering af disse til en overkommelig pris. Vi synes faktisk det er en kedelig udvikling, da du med trykte kataloger er garanteret at gøre et indtryk. I vores digitale verden er det svært at gøre sig bemærket, og i takt med at nyhedsbreve falder i engagement, kan det være en idé at gå tilbage til rødderne. For én ting er sikkert; hvis du sender en potentiel kunde et forretningsoplæg i en flot præsenteret folder, kommer du ikke til at blive arkiveret i spam.

Ét af de firmaer der har specialiseret sig i denne form for levering er Bring. På trods af at de af mange anses som værende blandt de mest innovative i transportbranchen, har de samtidig respekt for de gamle dyder. Derfor har de et skræddersyet program til dig der gerne vil levere trykte medier, post og materiale – verden over. På denne måde kan du gøre dig bemærket – og forhåbentlig opbygge stærke og unikke relationer med virksomheder omkring dig.

Bring priser

Kunsten er at forene dette med en verden, der ikke længere respekterer landegrænser. Internettet har en fordel idet at det er grænseløst – men med Brings veludviklede distributionsnetværk, kan du stadig være sikker på at du kan ramme langt de fleste kunder verden over.

Én af de absolut mest opsigtsvækkende funktioner ved denne form for forsendelse, er at du er garanteret en hurtig levering. Hvis du sender i Danmark, kan du få leveret dit materiale på under 2 timer i de større byer. Og hvis det er en særlig VIP kunde der er tale om, kan du få et direkte bud, der leverer direkte til døren – uden at stoppe på vejen. Hvis dét ikke er en måde at blive bemærket på, ved vi ikke hvad er.

Udvalgte steder er det også muligt at få leveret via cykelbud, hvilket sikrer ekstremt hurtig levering i pressede storbyer – og er med til at styrke dit image som en grøn virksomhed.

Det er ingen hemmelighed at langt de fleste fragtfirmaer er gået væk fra denne form for levering, simpelthen fordi det er for ineffektivt i forhold til øvrige muligheder for indtjening. Men det er faktisk lige præcis derfor vi mener at Bring bør hyldes for deres tiltag. Det er modigt, det er unikt – og det er i hvert fald noget der føles personligt fra start til slut.

…Men virker det i praksis?

Okay. Hvis vi skal prøve at tage det i helikopterperspektiv, så kan det sagtens lyde som en form for gimmick, frem for en brugbar løsning til dine forsendelser. Den har dog sit eksistensgrundlag når det kommer til ekspres levering. Det kan eksempelvis være vigtige dokumenter der skal nå frem før bestyrelsesmødet, retssagen eller forhandlingerne. Men mest af alt er det måske lidt en gimmick. – Men det er også helt okay.

Hvis man ser bort fra at det er en fragt løsning, kan man med fordel se på det som en form for markedsføring. Forestil dig at du arbejder som sælger, og netop har booket et møde med en potentiel køber. Frem for at sende en e-mail til vedkommende, får de 2 timer efter et personligt leveret brev. Det er med garanti noget der vil blive bemærket, og som vil blive husket – og hvis man bliver husket, kan det trods alt ikke gå helt galt.

Så måske er dette lige dele marketing som fragt? Under alle omstændigheder er det et modigt tiltag, og et særdeles unikt produkt, som du ikke finder mange andre steder end hos Bring. Det er også velegnet til pakkepost til VIP købere på din webshop, hvor det igen vil være med til at sprede rygtet om at det at handle hos dig, er en helt særlig oplevelse.

Naturligvis kommer det med en højere pris, end hvis du ventede tålmodigt på at få læsset en lastbil – men der er trods alt noget ved en personliggjort, direkte levering, som rute-transport aldrig vil kunne efterligne – uanset hvor god servicen måtte være.

Det unikke i dette koncept er, at Bring er en virksomhed der forsøger at gå forrest i den teknologiske udvikling. Blandt andet med elektriske lastbiler, brintbiler og mange andre ting – og alligevel vælger at holde liv i denne gamle service. Ser man ud fra mange andre løsninger, er det ikke rentabelt – men det bliver bemærket – og det virker. Så i sidste ende kan du meget vel komme til at tjene penge på det i den sidste ende. Forestil dig engang at du ved en fejl har sendt en forkert vare til en kunde. Kunden skal til fødselsdag om 4 timer, og det ser ud som om alt håb er ude. Gaven er væk, og festen er ødelagt. Men rundt om hjørnet kommer en Bring kurér med redningen – den rigtige vare, sendt af dig – for få timer siden. Der er ingen tvivl om at dette kommer til at skabe positiv respons, og en kunde for livet. 

Hvad koster direkte forsendelser?

Som nævnt skal du som udgangspunkt regne med en højere pris, sammenlignet med andre former for transport. Men det behøver ikke nødvendigvis være noget der ruinerer hverken dig, din virksomhed eller dine kunder. Ligningen bliver dog lidt mere kompleks, da prisen og tilgængeligheden afhænger af hvor modtager og afsender befinder sig (det er eksempelvis ikke voldsomt snedigt at sende et cykelbud fra Amager til Thyborøn), hvor hurtigt du vil have leveringen foretaget – og sådan cirka hundrede andre ting.

Vores bedste råd er at bruge vores prisberegner – og hvis du har nogle spørgsmål undervejs, kan du altid kontakte os. Her kan vi være behjælpelige med sparring og assistance uanset hvad dit behov er.

Hvis du ved at det er en service du kommer til at benytte ofte, kan det være en god idé at få etableret en fast rammeaftale for at sikre de bedst mulige priser. Her kan vi naturligvis også være behjælpelige – så du slipper for at skulle bekymre dig om det.

Værd at vide om UPS forsendelser

I dagens Danmark er der efterhånden et hav af forskellige firmaer der udbyder fragt. Det betyder at man som erhvervsdrivende ofte kan være i tvivl om man har valgt rigtigt. Hos Pakke.dk forsøger vi at gøre det hele lidt mere overskueligt, og med vores mange år i branchen ved vi stort set alt om forsendelser – og vigtigst af alt; hvordan man finder de bedste priser på dem. Den information deler vi gerne med vores kunder, for at sikre at folk får de rigtige løsninger til deres behov.

UPS i Danmark

Ét af de firmaer vi får flere og flere henvendelser omkring er UPS. Det amerikanske fragtselskab indtog Danmark i 80’erne, og har siden da leveret effektiv og billig fragt til såvel private som erhverv.

Efterhånden er der ikke mange afkroge af landet som UPS ikke dækker, så du kan være ganske sikker på at dine varer nok skal komme ud til kunderne. Som udgangspunkt vil dine kunder få leveret pakken på hjemmeadressen, men det er også muligt at få leveret forsendelser til nærmeste access point.

Princippet er ganske simpelt, og fungerer som hos mange andre fragt firmaer. Du kan få afhentet dine forsendelser eller du kan indlevere dem i deres access points. Det gør det let for dig at vælge hvad der passer bedst, afhængig af hvor mange pakker du skal have sendt.

Under hele forløbet kan pakken altid følges via UPS’ tracking system, hvilket sikrer at både dig og dine kunder altid kan føle sig trygge, vel vidende at forsendelsen bliver håndteret professionelt.

Billig fragt – hvor som helst, når som helst

Når du vælger UPS til at stå for dine forsendelser, får du helt automatisk en række stordriftsfordele. For at sige det på en anden måde, kan du ofte spare penge ved at vælge en større samarbejdspartner, da de med al sandsynlighed har en aktiv rute du kan bruge.

Det betyder at de ikke er nødt til at sætte en ekstra chauffør ind, de er ofte ikke nødt til at køre omveje – og det betyder at din fragt bliver billigere. Et mindre firma skal måske sætte en ekstra chauffør på, eller køre en lang omvej for at få leveret dine forsendelser. Det kommer med al sandsynlighed til at resultere i ekstra omkostninger for dig som kunde.

Dette gør sig naturligvis også gældende hvis du skal sende til udlandet. Der er stor forskel på at få den lokale vognmand til at køre din pakkepost til Barcelona, i forhold til at vælge en speditør der allerede skal den vej. Dét er en af de primære årsager til at UPS i mange år har været ekstremt konkurrencedygtige på prisen – på trods af at markedet er presset til det yderste.

Hvis du bruger UPS får du også glæde af mange års erfaring med international fragt. Her behøver du ikke rode rundt i flere forskellige tracking systemer, da du har det hele samlet ét sted. Det gør det mere overskueligt for både dig og dine kunder, og mindsker risikoen for at der opstår misforståelser undervejs.

Uanset hvor du skal sende din pakkepost hen, er der stor sandsynlighed for at UPS har ruten dækket ind. Det kan være en fordel hvis du ofte sender til udlandet, da du på denne måde er sikret at dine forsendelser ikke strander hos en mellemmand eller en underleverandør. Ved at bruge et firma med et etableret, globalt netværk, er du altid sikret den bedst mulige løsning.

Hvis du har forsendelser der skal til udlandet, behøver du blot indtaste destinationen på vores beregner, hvorefter du får en oversigt over de bedste løsninger til dit behov. Her har du mulighed for at vælge om det skal være med ekspres levering, eller om du er interesseret i så billig en løsning som muligt. Kort fortalt er det op til dig – vi er bare glade for at kunne hjælpe.

Sørg for at få de rigtige priser på dine forsendelser

Uanset om du bruger UPS eller ethvert andet firma til din fragt, så er det altid vigtigt at sørge for at du får den bedst mulige pris.

Desværre er det ofte ret tidskrævende at gennemlæse prislister, tale med salgsafdelinger, besøge hjemmesider og lignende – men heldigvis kan vi spare dig for besværet. Vi har udviklet en platform der automatisk indhenter priser fra de største fragtfirmaer, ud fra de specifikationer du har givet os. Det sikrer at du kun bliver præsenteret for de løsninger der passer til dit behov, og dermed minimerer fejlbestillinger. Desuden sikrer det også at du altid har de mest opdaterede priser.

Hos os sørger vi altid for at du får så overskuelig en prisliste som muligt, med konkrete tilbud på lige netop DIN fragt. Så kan du nemt og enkelt træffe det rigtige valg i forhold til dine forsendelser – uden at bekymre dig om hvorvidt prisen er i orden.

Vi bruger meget tid på at vejlede og rådgive vores kunder korrekt, så de hurtigt kan komme videre i processen. Og det bedste ved det hele er, at vi ikke arbejder for ét enkelt firma. Dermed er du sikret en 100% uvildig vejledning, hvad enten du går efter UPS Danmark eller én af vores andre samarbejdspartnere.

Vi kan også hjælpe med at opsætte faste aftaler, bestille pakkelabels i større mængder, skaffe store rabatter og meget mere. Ofte kan der være mange penge at spare ved at købe flere labels ad gangen, så tøv endelig ikke med at kontakte os hvis der skulle være spørgsmål.

Et godt råd er at se om du kan finde en standard-størrelse der passer på så mange af dine varer som muligt. På denne måde kan du både købe emballager ind i større partier, og bestille pakkelabels med gode rabatter. Det sikrer også at du ikke behøver bruge lige så lang tid på at pakke forsendelserne, så du har mere tid til andre ting.

DHL vil give dig grøn fragt i gule biler

I dag bliver termer som ”grøn omstilling”, ”bæredygtighed” og ”CO2 neutralitet” efterhånden brugt i flæng. Det er termer der ikke længere kun er forbeholdt forskere og politikere, men et term som i højere og højere grad bliver brugt som et USP hos virksomheder i hele landet. Ligesom man nærmest kræver at mælken i din latte er økologisk, forventes det også mere og mere, at virksomheder gør sig CO2 neutrale – eller i hvert fald har miljø og bæredygtighed på programmet under deres bestyrelsesmøder.

Et af de steder hvor man har mulighed for at tage det største skridt imod en CO2 neutral virksomhed, er helt klart når det kommer til fragten. Og det er ikke ment som at du skal fragte dine varer ud til din kunder i en Tesla, men mere ment som et råd til at finde en fragtmand der forsøger at mindske sit co2 aftryk.

Lad DHL hjælpe dig med CO2 neutral fragt

DHL har sat sig som mål at de inden 2050 vil skære CO2 udledningen på transport ned til nul. Og i takt med at miljø fylder mere og mere hos både virksomheder og private, kan dette vise sig at være en særdeles effektiv strategi.

DHL miljø

Udover at DHL selvfølgelig er med til at skåne miljøet, giver det også mulighed for at kunne differentiere sig i et konkurrencepræget marked, og derved gøre det muligt at kunne appellere til en helt særlig gruppe forbrugere.

Forestil dig hvis din webshop var den mest foretrukne, blandt miljøbevidste danskere? Eller hvis lige netop din shop blev fremhævet i medier, blogs eller lignende? Her har du i dén grad mulighed for at sætte dit brand på Danmarkskortet. Ved at appellere til miljøbevidste kunder, sikrer du dig at du har en loyal skare, hvor det ikke længere kun er prisen der er afgørende.

Naturligvis kan fragten alene ikke udgøre en co2 neutral virksomhed – men den kan være et særdeles stort skridt på vejen. Uden at du behøver foretage dig noget som helst, kan du ganske enkelt mindske dit CO2 aftryk ved blot at skifte fragtfirma. På denne måde kan du relativt hurtigt få profileret dig og dit brand, som en virksomhed der går op i miljøet og samfundet omkring dig.

Ud over de taktiske fordele ved at gå i en mere CO2 neutral retning, kommer du med al sandsynlighed også til at opnå flere fordele på sigt. I takt med at storbyer bliver mere og mere forurenede, er der også flere byer der overvejer at indføre miljøzoner. Hvis du har kunder i en miljøzone, kommer det til at kræve ekstra ressourcer at levere til dem. Det kan være chaufføren er nødt til at tage en omvej, skifte bil, vælge et andet afleveringssted – eller noget helt fjerde. Ved at sikre CO2 neutrale forsendelser, kan du komme udenom problemet, da du kan levere direkte i miljøzonerne. Eksempelvis er DHL begyndt at bruge flere og flere elbiler og andre biler med alternativt brændstof, hvilket betyder at de er undtaget miljøzonerne. Derved har du allerede en kæmpe fordel. Et andet unikt selling-point er, at DHL har en vision om at plante en million træer om året, for at sikre et bedre klima. 

Brug klimaet som selling-point i din virksomhed

Når vi taler om at bruge klimaet som selling-point, kan det hurtigt komme til at lyde koldt og kynisk. Dette kan dog ikke være længere fra sandheden. Alle virksomheder har elementer der gør dem unikke, og hvis dine unikke punkter matcher en given målgruppe, har du et nichemarked.

Fordelen ved et nichemarked er, at du ofte vil opleve en højere loyalitet, ligesom dine kunder vil have lettere ved at forsvare en eventuel højere pris, ved at firmaet ”er et match” i forhold til deres overbevisning. Klimabevidste forbrugere er også en niche – om end en meget stor én af slagsen.

Det betyder i princippet at du kan forsvare en højere fragtpris med at du leverer bæredygtigt. Dette kan skabe mere salg i din shop, det kan gøre det lettere for dig at sikre dit cash flow – og det vil uden tvivl være med til at styrke dit brand.

Koster CO2 neutral fragt ekstra?

Idet at fragtpriser ofte varierer voldsomt, kan det være svært at overskue om det koster ekstra at bruge co2 neutral fragt. Som udgangspunkt er det ikke dét der gør udslaget, men snarere en række andre omstændigheder.

Det er dog vigtigt at overveje hvad man ser som ”ekstra”. Det vil givetvis være dyrere at vælge en mere miljøvenlig distributør som eksempelvis DHL Express, frem for en lokal vognmand med en mindre klimavenlig tilgang. Vi kommer ikke udenom at det koster penge at skabe en grøn omstilling – men de penge skulle gerne tjene sig ind igen på sigt. Så hvis du har planer om at fortsætte med at drive din virksomhed i mange år, vil du uden tvivl kunne spare penge på det lange løb.

I øjeblikket arbejder mange store fragtfirmaer hårdt på at blive selvforsynende – eller som minimum omstille deres brændstof til alternative brændseltyper. Det er klart at det koster en smule i opstartsfasen, men på sigt bør det give besparelser – hvilket kan komme dig til gode.

Derudover er der selvfølgelig det menneskelige aspekt i det, hvor man er nødt til at spørge sig selv om man kan sætte en pris på miljøet. Heldigvis behøver du ikke bekymre dig alt for meget om prisen, da vi altid kan hjælpe dig med at få forhandlet den skarpeste pris hjem. Vi sørger for at sammenligne priser på flere forskellige vilkår, og kan også fortælle dig hvilke former for løsninger der er CO2 neutrale. Måske er forskellen i virkeligheden mindre end du tror?

 

Bring vil være din foretrukne e-handel partner

Nettet er fyldt til randen med muligheder. Webshops skyder op som aldrig før, og flere og flere handler på nettet. Særligt i Skandinavien er vi storforbrugere af internet shopping, og dette skaber nogle skrappe krav til fragtfirmaerne. Her vil Bring være din foretrukne sparringspartner indenfor e-handel, og vil gøre alt for at hjælpe dig med dine forsendelser.

Efterhånden kommer vi ikke udenom webshops. Men mange bliver overrasket over hvor højt et serviceniveau der forventes af en webshop. Tidligere var det acceptabelt at vente over en uge på sine forsendelser, men i dag skal de helst komme samme dag – eller senest dagen efter. Så hvordan sørger man for at kunne levere en tilfredsstillende service, uden at skulle ruineres i fragt?

Dette har Bring muligvis svaret på. De har i hvert fald gjort det til ét af deres største forretningsområder, at servicere webshops med enkel og billig fragt til deres kunder.

Bring leverer fragt til dine kunder – der hvor de er

Bring send pakke

I takt med at langt de fleste arbejder i dagstimerne, er det blevet mere populært at hente sine pakker selv. For manges vedkommende er det tidsbesparende at kunne hente sin pakke mens man handler ind. Derfor arbejder Bring også hårdt på at udbygge deres udleveringsnet, for at kunne følge med forbrugernes ønsker.

Hos Bring bliver dine varer ikke nødvendigvis leveret i nærmeste pakkeboks, for Bring har forstået at det ikke automatisk betyder at det er lettest for modtageren. I stedet har kunden altid frit valg, og kan dermed vælge at få leveret pakkerne til en pakkeboks i supermarkedet hvor der handles ind, ved S-toget ved arbejdspladsen – eller noget helt tredje. Det giver fleksibilitet på et helt nyt niveau, og er én af de ting der kan være med til at skabe en ekstra service til selv den mest krævende køber.

Der er over 1000 Bring udleveringssteder i Danmark, hvoraf 375 af disse er automater. Det betyder at pakkerne kan hentes på stort set alle tidspunkter af døgnet, hvilket igen skaber mere fleksibilitet. Og hvis du har svenske og norske kunder, så stiger udleveringsstederne til rundt regnet 6500 i Skandinavien.

En anden fordel ved Bring er, at du ikke behøver betale for at få implementeret API’en på din webshop. Det er heller ikke et krav at du overhovedet har en API – så når det kommer til at få implementeret løsningen, fungerer det heldigvis også ganske smertefrit.

Levering af forsendelser til døren – og lidt til

Som et nyt tiltag er Bring begyndt at teste ”indendørs” levering, hvor pakker bliver leveret indenfor hos kunden – selv hvis de ikke er hjemme. Af gode grunde kræver det lidt ekstra udstyr, og er kun tilgængeligt for kunder med digitale låse. I øjeblikket er det kun i Norge og Sverige, men det forventes at servicen hurtigt kan udrulles i Danmark. På denne måde er både du og din kunde garanteret at forsendelser bliver leveret sikkert.

Vi kommer med al sandsynlighed til at vente et stykke tid på denne løsning i Danmark, men der er ingen tvivl om at det kommer til at blive en populær løsning for dem der vil være helt sikker på at pakken bliver leveret korrekt. Det kan også være med til at skabe ekstra tryghed for folk der køber på nettet – hvilket igen vil resultere i bedre købsoplevelser.

Returnering af forsendelser ved døren

En af de store tanker ved e-handel er returneringer. Alle statistikkerne peger på det samme; indviklet returnering er en af de største årsager til at en webshop fravælges blandt forbrugerne.

Hvis du har en effektiv returneringspolitik, vil dine kunder føle sig trygge ved at handle hos dig, hvilket vil resultere i flere ordrer.

Hvis en kunde får en god oplevelse ved en returnering, er der stor sandsynlighed for at de vil handle hos dig igen – hvorimod du kan være sikker på at miste kunden, hvis der opstår problemer her. En god idé her er at give kunden forudfyldte returlabels med i pakken, så de nemt og enkelt kan sende eventuelle varer retur. Det er samtidig også et tegn på god service, og indikerer at du virkelig ønsker at kunden bliver tilfreds med sit køb.

Rigtig mange webshops er for dårlige til at oplyse om returneringer, og generelt set er processen ofte langsommelig og besværlig. Her har du som webshop indehaver mulighed for at skille dig ud, og sørge for at gøre dig bemærket i et konkurrencepræget marked.

Men desværre er returneringer ofte forbundet med meget administrativt besvær for virksomheden. Det vil Bring forsøge at minimere med et nyt koncept. Hvis du har en kunde der ønsker at bytte en vare, kan du bede Bring om at tage den returnerede vare med, når de afleverer erstatningen. Det gør det nemt for både dig og kunden, og du er sikker på at varen når frem. Det giver øget tryghed for kunden, og det sikrer at der ikke opstår misforståelser og dårlige oplevelser, da pakken ikke kan blive væk undervejs.

Uanset hvordan du administrerer din webshop i dag, kan det aldrig skade med nye tiltag. Og her er Bring blandt de mest banebrydende på markedet i øjeblikket. Det er tydeligt at se at der satses stort på e-handel, og her har du mulighed for at få nogle meget specifikke ydelser, der kan hjælpe dig med at effektivisere din fragt.

Samtidig vil du hurtigt opleve at Bring ofte kører med særligt attraktive priser på deres forsendelser. Her på vores hjemmeside kan du altid tjekke priserne inden du bestiller dine Bring pakkelabels, så du altid er sikker på at få den rigtige pris på den rigtige pakke. Det sikrer at du ikke spilder penge på fejlkøb – og gør det nemt og enkelt at få håndteret dine forsendelser. 

5 gode grunde til at vælge UPS

Synes du også det er svært at vælge den rette til at håndtere dine forsendelser?

Hver dag hjælper vi mange kunder med at få bedre overblik over deres fragt. Og i et meget konkurrencepræget marked, med masser af leverandører der alle har unikke fordele, kan det ofte være let at føle sig overvældet. Vi har været i dialog med vores kunder, og har samlet 5 grunde til hvorfor de ofte vælger UPS til at klare deres forsendelser.

En fragt man kan stole på

UPS startede op i USA tilbage i 1907, hvor de debuterede som et kurerfirma. I dag er de en af de største spillere på markedet, og det skyldes især deres ønske om altid at vokse sig større. Det har nemlig altid stået klart for UPS, at jo flere ruter de kunne etablere, jo billigere kunne de gøre det. Hos UPS er der heller ikke noget der hedder åbningstider, hvilket sikrer en hurtig levering af alle former for forsendelser. De mange års erfaring tegner et billede af en virksomhed der har gennemgået de fleste prøvelser, og er kommet stærkere ud på den anden side.

Send pakke med UPS

De mange års erfaring, kombineret med et velkendt brand, resulterer i sidste ende i at man står med en god mavefornemmelse når den sorte bil forlader din butik. Det sikrer at du kan komme videre og fokusere på andre ting i din virksomhed, vel vidende at din kunde om ganske få timer får deres levering.

På vej mod et co2 neutralt logistiknetværk

I takt med at UPS får flere og flere ruter, kan de også levere mere og mere effektivt, hvilket i sig selv er klimavenligt. Dertil kommer at flåden konstant opgraderes med nye teknologier, mere effektive GPS’er og supplerende uddannelse til chauffører, med henblik på at skabe opmærksomhed omkring en mere bæredygtig kørestil. UPS implementerer også i stigende grad elektriske køretøjer i flåden, hvilket er med til at mindske deres CO2 aftryk, ligesom der også konstant forsøges at optimere i distributionscentrene. Flere og flere af deres biler bliver også omdannet til at kunne køre på biobrændsel, så man får udnyttet jordens ressourcer bedst muligt. Alt i alt får man en ekstremt effektiv virksomhed, der bindes sammen af et gennemtænkt logistiknetværk, der har til formål at sikre hurtig og effektive forsendelser, med så lidt CO2 udledning som muligt. Men det er ikke kun til lands der kan effektiviseres. Også flyflåden hos UPS gennemgår hyppige optimeringer og ombygninger, for at sikre så høj en effektivitet som muligt.

Kort fortalt bliver der hos UPS optimeret konstant for at blive så tæt på CO2 neutral som muligt. Eksempelvis har de implementeret et system, der sikrer at hver container bliver fyldt på den bedst mulige måde, ved at hjælpe kunderne med at finde de rette dimensioner på emballage.

Stabile priser med valuta for pengene

Som førnævnt er det ingen hemmelighed, at UPS kan levere gode priser på fragt og forsendelser grundet deres størrelse. Men også over 100 års erfaring spiller ind. Disse 100 års erfaring medfører at distributionscentrene er mere effektive, at ruterne planlægges bedre, og at teknologiske fremskridt får lettere ved at implementeres. Eksempelvis var UPS nogle af de første til at introducere samlebånd i deres centre, for at sikre en mere effektiv håndtering af pakker. Jo mere effektiv hele kæden er, jo bedre bliver det for dig som kunde.

Én af fordelene ved at vælge et stort fragtfirma som UPS er, at de højst sandsynligt skal samme vej som din pakke. Dette sikrer at du altid får skarpe priser på dine leveringer, og med mulighed for at tilpasse din løsning til dit behov, er du også altid garanteret at du får mest muligt ud af hver krone. Du kan eksempelvis selv vælge hvor ofte du vil sende pakker, ligesom der er mulighed for at få gode rabatter hvis du forudbestiller forsendelser i større mængder.

Et eksempel herpå er, at du hos UPS kan få både skibsfragt og luftfragt. Det betyder at du har muligheden for at vælge luftfragt hvis du har varer der skal frem hurtigt, men hvis det ikke haster har du også et billigere alternativ via skib. Dette er blot et enkelt eksempel på at fleksibilitet kan lønne sig.

Altid nemt at holde styr på forsendelser

Det har taget adskillige år at udvikle og forfine UPS’ forretningsmodel. Det betyder også at de ved hvordan man bedst muligt holder styr på forsendelser – og det kommer dig til gode i form af et enkelt og overskueligt tracking system, så du altid ved hvor dine forsendelser befinder sig.

Tracking systemer er selvsagt obligatoriske når det kommer til fragt, men der er alligevel enkelte detaljer der er værd at fremhæve hos UPS. Eksempelvis får modtageren mere fleksibilitet, og kan selv vælge hvordan de vil modtage pakken – og ændre deres valg undervejs. Dette betyder at den gode kundeservice altid er sikret – uden at du behøver foretage dig noget som helst!

Hurtig og enkel pakkepost

UPS’ ruter dækker noget nær 100% af landet. Det betyder at alt fra breve til pakkepost bliver leveret hurtigt, effektivt og overalt. Slut med at dine kunder skal føle sig udenfor, eller skal køre langt efter nærmeste pakkeboks. Her kan de få leveret direkte til døren, hvilket sikrer en nem og enkel handel – og som kan være medvirkende til at de vil handle med dig igen og igen.

Skulle der mod forventning gå noget galt undervejs, har du også altid et stærkt team i telefonen, der er klar til at hjælpe både dig og dine kunder med at få leveringen fuldført til punkt og prikke. Det skaber tryghed hos kunden, frigør dyrebar tid for dig, og hjælper din virksomhed med at blive mere effektiv.

Vi hos Pakke.dk er fuldt ud klar over, at der ikke findes ”en-løsning-passer-alle” produkter, og derfor er vi altid klar til at uddybe fordele ved UPS, hvis du lægger vægt på andet end disse fem punkter. Alternativt kan vi hjælpe med at finde en anden leverandør til at stå for dine forsendelser – og så vil vi også altid være behjælpelige med at indhente de bedste priser til dig. 

Værd at vide om DHL Stafet 2019

Du har sikkert hørt udtrykket, at hvis noget er værd at gøre, er det værd at gøre stort. Det er lige præcis hvad DHL gør hvert år, med deres berømte DHL stafet. Det er verdens største motionsløb, og er efterhånden fast inventar i Aalborg, Århus, Odense, Sønderjylland og København.

Hvad er DHL løbet?

Selve løbet så første gang dagens lys i 1981, hvor 670 løbere indtog Fælledparken i København. Det har siden hen udviklet sig til at blive en fast folkedag i landets største byer, og var sidste år på over 206.850 deltagere. Det unikke ved lige netop DHL stafetten er, at det er et fælles projekt. Det vil sige, at du ikke løber alene, men altid deltager som hold.

DHL stafet

Det giver en unik følelse at få lov at give stafetten videre til en holdkammerat, frem for at skulle løbe turen alene. Denne holdfølelse gør løbet ekstremt populært i mange forskellige kredse. Særligt virksomhederne er ofte repræsenterede til DHL, ligesom du finder uddannelsesinstitutioner, foreninger og lignende. Det er dog også ganske tilladt at møde op som en gruppe af venner, der gerne bare vil have en hyggelig motionsdag.

Du kan løbe DHL stafetten i følgende byer:

  • Aalborg, 27-29 August
  • Århus, 21-22 August
  • Odense, 13-15 August
  • Sønderjylland, 21 August
  • København, 26-30 August

Køb udstyr og pakker til DHL

Når du skal tilmelde dig til DHL, kommer det hurtigt til at stå klart, at her er tale om alt andet end en almindelig sportsdag. Her er der hygge på programmet – i stor stil endda. Hos de respektive arrangører kan du købe dhl tøj, bestille madkasser, telte og forfriskninger – alt sammen for at sikre en god dag til dig og dit hold.

Et hit fra Sparta’s (arrangører af DHL stafet i København) er eksempelvis deres bæredygtige madkasse. Her kan du bespise hele holdet, uden at skulle belaste den smukke natur du løber i. Her finder du lækre, miljøvenlige produkter, ligesom det hele serveres i nedbrydelige materialer.

Du finder også altid gode tilbud på løbetights og trøjer når DHL stafetten skal afholdes. Her kan du hurtigt finde noget der passer til din stil – uden at skulle have alt for mange penge op af lommen.

Det er også muligt at få bestilt dit løbetøj med tryk, for at sikre at holdfølelsen varer ved – og ved – og ved – også længe efter DHL løbet er slut.