Spar penge på fragten – sammenlign i dag

Der kan være rigtig gode penge i at drive en webshop. Der er mange fordele forbundet med det kontra fysiske butikker. Den ene umiddelbare fordel, er at du sparer en hel del på huslejen. Derudover har du med en webshop åbent 24/7.

 Det er derfor ikke overraskende, at der på det seneste er kommet mange flere nye webshops til. Men med en webshop kommer der dog én enkelt udfordring, nemlig fragten.

Alle erhvervsdrivende har behov for fragt, men ingen har lige så meget behov for en stabil (og billig) fragt som webshops har. På mange måder er det livsnerven i din butik, og derfor er det kritisk at du vælger den rigtige samarbejdspartner.

Hvem skal jeg vælge?

Her på pakke.dk fungerer vi som uvildige rådgivere, når det danske erhvervsliv skal have sendt pakker rundt. Vi fragter ikke selv, men hjælper i stedet virksomheder med at få den bedste og billigste fragt. Hele fordelen ligger i, at vi har DIG som kunde, og derfor er interesseret i at finde den bedste løsning til lige præcis dig. Derfor favoriserer vi ingen af vores samarbejdspartnere, da vi i sidste ende mener at det er op til dig. Derfor finder du både Postnord priser side om side med andre fragtfirmaer som GLS og DAO. Det er vores pligt at du er oplyst om hvilke muligheder du har, da du på denne måde kan træffe den rigtige beslutning.

Postnord priser

Spar tid på fragten

Ofte kan det være en ret tidskrævende proces at skulle få bestilt fragt. I hvert fald hvis du gerne vil sammenligne priserne samtidig med. For det er jo relativt let at læse postnords priser direkte på deres hjemmeside – men hvad hvis GLS er 10 kroner billigere? Eller dyrere? Hvad hvis det kun er levering til pakkepost der er muligt, men du skal bruge dør-til-dør?

I stedet for at bruge oceaner af tid foran computeren, på at sidde og sammenligne tilbud og læse dig frem til fordele og ulemper hos de forskellige fragtfirmaer – så kan du spare en del tid og penge ved at lade os stå for sammenligningen. Vi har fået udviklet et system, der går ind og sammenligner på kryds og tværs af de 6 mest udbredte fragtfirmaer i Danmark, og herefter får du en nem og overskuelig liste, over hvilke tjenester der hører til. På denne måde kan du hurtigt og nemt gennemskue hvad du har brug for.

Hvor finder jeg de bedste postnord priser til min webshop?

Der er ingen tvivl om at det mest kendte fragtfirma her i Danmark er Postnord. De har eksisteret i mange år (dog under andre faner tidligere), og det gør at de vækker tillid i gadebilledet. Det er en vigtig faktor for din kunde, at de føler sig trygge ved leveringen når fragtmanden kommer. Og det i sig selv kan være et par kroner mere værd, kontra konkurrenten. Når det så er sagt, så er det også vigtigt at finde de bedste postnord priser – nøjagtigt ligesom det er vigtigt ved alle andre udbydere. Der er ingen grund til at betale overpriser, bare fordi servicen er i orden. Du kan enten sammenligne priserne på deres egen side, men ellers kan du som nævnt ovenfor også hurtigt og nemt indtaste lige præcis hvad du har brug for, og så finder vores system automatisk den billigste pris til dig. Det er hurtigt og enkelt, og det betyder i sidste ende at du sparer både tid og penge.

 

Find vej i fragtmarkedet – find den rette leverandør

Efterhånden som der er kommet flere og flere vognmænd og speditører til igennem tiden, er der også kommet langt flere muligheder for at få leveret varer. Det har du med garanti lagt mærke til, og har måske også nogle gange undret dig over hvor du bør få fragtet dine varer.

Det er altid positivt med konkurrence. I mange år har det umiddelbart kun været postnord (eller Post Danmark) der har været interessant, og det har derfor været dem der har siddet tungt på markedet når det kom til fragt. Men i takt med at der både er kommet flere mindre speditører og fragtfirmaer til, samtidig med at der også er kommet flere udenlandske aktører på markedet, så kan det ofte være lidt svært at finde ud af hvor man får den bedste service.

Er postnord den rette for mig?

Rigtig mange virksomheder stiller sig selv dette spørgsmål. I sidste ende er der kun én person der kan svare på det; nemlig dig selv. Hvis de opfylder dit behov, og du aldrig har haft problemer, så kan det sagtens være at du fortsat skal benytte dem til din daglige fragt. Som udgangspunkt er der mange gode services og ydelser hos postnord, der kan give masser af værdi til både din virksomhed og dine kunder. Der er også andre firmaer der tilbyder lignende services – men igen handler det om hvad du selv er mest tryg ved.

Hvad skal jeg være opmærksom på?

Uanset om du i dag benytter postnord, eller om du benytter en hvilken som helst anden fragtmand, så er det vigtigt at kunne svare ja til følgende;

  • Får mine kunder en god behandling?
  • Er der styr på leveringen?
  • Kan jeg nemt følge med i leveringen?

Det vigtigste er selvfølgelig om dine kunder får en god behandling. Det kan i dag være svært at skille sig ud blandt sine konkurrenter – men ét af de parametre der stadig fylder meget i hovedet på alle kunder, er uden tvivl den service man får ved et køb. Der skal man ikke undervurdere værdien i at have en god og professionel fragtmand, der møder kunderne med højt humør og et smil på læben.

Naturligvis er det også vigtigt at du kan stole på, at der er styr på leveringen. Jo mere tid du skal bruge på at bekymre dig over, og rydde op efter, en dårlig levering – jo ”dyrere” bliver fragten i princippet. Og det leder os videre til 3. punkt. Det skal være nemt for dig at følge med i leveringen. Hvis dine kunder har bestilt noget hos dig, er det ofte dig de kontakter direkte hvis varen er forsinket, eller helt udebliver. Der er det vigtigt at du har adgang til et tracking system, som er nemt og overskueligt at finde ud af – så du hurtigt kan hjælpe kunden, eller selv få løst problemet.

Hvordan finder jeg de bedste priser hos postnord?

Dette gør sig faktisk ikke kun gældende for lige præcis postnord, men det gør sig gældende for alle virksomheder. Når du skal finde den bedste pris, så bør du altid sammenligne med hvad der ellers er på markedet. Når du har fundet den bedste pris (vær sikker på at dit behov er opfyldt når du sammenligner), så kan det give mening at bestille flere leveringer ad gangen. Nogle gange udløser dette en volumenrabat. Men selv hvis det ikke gør, så sparer du tid da du allerede har pakkelabels klar til næste forsendelse. Så slipper du for at skulle bestille fra gang til gang, og kan i stedet hurtigt komme videre med arbejdsdagen.

Track and Trace: Spor din pakke

Track and trace er et smart system, der gør det muligt at følge din pakke, mens den er undervejs. De fleste leveringsselskaber tilbyder det, og det er blevet modtaget med stor begejstring af danskerne. Her får du mere viden om tracking af pakker.

Spor din pakke – sådan fungerer det

Sporing lyder kompliceret, men det er det faktisk ikke. Alle pakker bliver i dag scannet digitalt, og det bliver de ved hver eneste skridt på vejen. Derfor kan du med en internetforbindelse altid se, hvor din pakke sidst har været, og det kan være super rart.

Det fungerer både, når du afsender en pakke, og når du venter på at modtage en pakke. Så længe du har en specifik kode, kan du klikke dig ind på din pakkeudbyders hjemmeside og benytte dig af track and trace. På den måde får du dens nuværende beliggenhed at se.

Særligt smart når du går og venter på en pakke: Men også hvis du selv har afsendt et produkt og gerne vil være sikker på, at det når frem til tiden.

Fordele ved track and trace

Fordelene ved pakkesporing er derfor ret tydelige. Du får mulighed for at følge din pakke, og det giver tryghed. Desuden er det en gratis feature som findes hos næsten alle moderne pakkeselskaber. Det inkluderer blandt andet PostNord, UPS og DAO, der alle har hver deres track and trace systemer, som kommer til rigtig god gavn.

Hvis du skal modtage en pakke, kan du for eksempel få et indtryk af, hvornår den ankommer. På den måde kan du sikrer dig, at du er hjemme på den pågældende dag.

Som afsender af en pakke kan du følge den online og se tydelig dokumentation for modtagelse, når den når frem til modtageren. Det er rart: Især ved vigtige forsendelser.

Udnyt selv tracking af pakker

Den bedste måde at lære mere om tracking på er simpelthen bare ved at bruge track and trace.

Når du har afsendt din næste pakke, eller står til at modtage en ny pakke, bør du se, hvordan det fungerer. Klik dig ind på pakkeselskabets hjemmeside og indtast den kode, som du har modtaget ved bekræftelse på forsendingen. På den måde lærer du mere om systemet, og ved at prøve det får du også et indtryk af, hvor smart det egentlig er.

At kunne spore pakker er noget, som i mange år var eftertragtet blandt danskerne, men som af teknologiske årsager ikke altid var muligt. Det er der i den grad ændret på nu: Næsten alle pakker kan spores, og derfor er track and trace ret revolutionerende inden for distributionsbranchen. Udnyt det, og få perfekt styr på alle dine fremtidige forsendelser!

Sende pakke

Du som skal sende pakke i eller fra Danmark har mange forskellige fragt firmaer at vælge mellem. Udover Postnord er der også lokale nordiske aktører samt et stort antal internationale virksomheder, der hjælper både privatpersoner og virksomheder med at sende pakker til Sverige eller resten af verden.

UPS

Det amerikanske firma UPS er kendt for sine smarte forretningstjenester, hvor de tilbyder at hjælpe med alt fra at oprette rapporter omkring alle forsendelser, import af adresseliste, at automatisk producere labels til forsendelser og holde styr på hvordan de forskellige afdelinger i virksomheden bruger UPS, når de leverer forskellige slags pakker. Private kunder kan også sende pakker via UPS, og kan vælge mellem bestilling af afhentning eller at aflevere pakken på et af alle UPS pakkeshop eller UPS-indleveringssteder.

Bring

Bring er et norsk-ejet selskab, der har en bred vifte af fragttjenester til virksomheder, der ønsker at levere pakker, paller og breve til både privatpersoner og andre virksomheder. Hvis du har travlt, kan du også sende pakke med kurer eller ekspreskurer til rimelige priser, så det kommer frem allerede under samme dag i Danmark eller dagen efter til resten af verden. Bring meget fleksible, og deres ekstraudstyr omfatter også montage og installation af varer, weekendleverancer og evnen til at returnere en vare hjemmefra.

Fedex

Det amerikanske Fedex har en lang tradition for at tilbyde ekstra hurtige leverancer til fantastiske priser verden over. Ved at oprette en konto på deres hjemmeside kan du håndtere alt, hvad der følger med din forsendelse, såsom betaling for fragt, bestille afhentning og spore din pakke, når den er afsendt. I Danmark og Europa leverer Fedex forsendelser den følgende dag, mens levering til verdens øvrige lande tager 1-3 dage med ekspreslevering.

DHL

DHL er ejet af tysk post og er repræsenteret i mere end 220 lande. Du kan forberede din pakke online på DHL’s hjemmeside, enten som gæst eller gennem at oprette en MyDHL-konto, hvor alle oplysninger om dine forsendelser bliver gemt. Betaling for fragt sker også online, og under din konto kan du udskrive etiketter og derefter spore din pakke, indtil den kommer frem til modtageren. Pakker der bliver sendt med DHL vil blive leveret efter 1-3 hverdage. Hvis du har travlt, kan du vælge ekspres, hvilket betyder at pakken kommer frem til modtageren allerede dagen efter. Det er også muligt at sende via DHL pakkeshop som er billigere, men kræver at afsender og modtager besøger DHL pakkeshop.

GLS

GLS er en af de største indenfor fragt på det Danske marked med mere end 1600 GLS pakkeshops rundt omkring i landet. Pakker der skal sendes, afleveres til et af de forskellige indleveringssteder, men inden pakken bliver afleveret, skal du betale for fragt og udskrive en label her på Pakke.dk’ hjemmeside. Pakker sendt indenfor Danmark vil blive leveret indenfor 1-3 hverdage. Dertil er det nemt at send pakke med GLS på Pakke.dk eller i en GLS butik.

Mover

Mover er den nye dreng i klassen med mulighed for afhentning og levering af pakker og paller samme dag. Et bud-transport som afhenter og leverer til døren. Pt. er Mover transport kun muligt i København og Århus, men Odense og Aalborg er også snart tilgængelige.

Fragt og service – er det prisen værd?

Vidste du at dine kunder lægger meget vægt på hvem der leverer deres varer? Dine kunder går mere og mere op i god service, og det gælder hele vejen fra bestilling til modtagelse af varer. Derfor er det ikke helt ligegyldigt, hvem man får til at fragte sine ting ud til sine kunder. For i sidste ende kan det blive til forskellen mellem en tilbagevendende kunde, eller en utilfreds én af slagsen.

Som erhvervsdrivende i Danmark kan det ofte være svært at skulle finde de bedste fragtfirmaer. Der er mange små, lokale speditører og vognmænd, der hellere end gerne vil hjælpe virksomheder med deres fragt. Og så er der naturligvis de større og mere kendte af slagsen. Ofte kan der være fordele forbundet ved at bruge en kendt leverandør, da du her kan være sikker på at de har kapaciteten til at løfte opgaven. Og så giver det også en tryghedsfornemmelse hos kunden, og i det hele taget virker det bare mere professionelt.

Og når det kommer til kendte fragtfirmaer, så er det sjældent at man finder et fragtfirma der er helt lige så kendt, som gode gamle Post Danmark. De fleste af os kender dem sikkert fra deres gule og røde biler – som nu ganske vist er blevet gjort blå og hvide. Ved at få et etableret firma til at stå for din fragt, så følger der også et vist sikkerhedselement med i pakken. Det tager ofte lang tid at lave en god aftale med en vognmand, og en del af vores kunder har desværre haft nogle ret kedelige oplevelser, hvor de har været nødt til at skifte vognmand midt i et forløb. Det kan være fordi de ikke kunne få det til at løbe rundt, fordi de ikke havde kapaciteten til opgaven – eller noget helt tredje.

Med et stort og gammelt firma som PostDanmark, kan du være sikker på at fragten kommer til at køre problemfrit, og der skal ikke mange spildte timer til for at opveje en eventuelt højere pris. Derudover kan man med fordel også indgå længerevarende aftaler med et firma af Post Danmarks kaliber, da der nok er begrænsede muligheder for at de lukker lige foreløbigt. Mange erhvervsdrivende bliver lokket af ”rabatter” ved at købe stort ind, blot for at finde ud af at firmaet er lukket ned et par måneder efter. Og der er ikke noget mere frustrerende end at brænde inde med en stak labels til et fragtfirma, der ikke længere er aktivt. Disse ting slipper man også for ved at vælge et velrenommeret firma.

 

Naturligvis behøver det ikke kun være post danmark der kan opfylde ovenstående skriv. Vi vælger at fremhæve dem her, da det højst sandsynligt er det de fleste af os kan forholde os til. Men det gør sig naturligvis også gældende ved andre leverandører. Det er altid en god idé at sikre dig at virksomheden har en stabil drift, så de kan hjælpe dig i lang tid. Det er blandt andet også grunden til, at vi her på siden udelukkende samarbejder med respekterede virksomheder der har mange års erfaring indenfor fragt – for på denne måde kan vi være sikre på at vi i fællesskab leverer det bedste resultat – hver gang.

Billig fragt – nemt og enkelt

Hvis du ejer en webshop, eller på anden vis ofte sender varer til kunder og samarbejdspartnere, så kan der ofte være mange penge at spare på din fragt. Fragt er én af de ting hvor man hurtigt kan optimere virksomhedens bundlinje, da du som udgangspunkt ikke føler noget tab i din virksomhed, ved at vælge en billigere løsning.

 For at tage et tænkt eksempel, så er det ikke usandsynligt at en webshop har 5-10 ordrer om dagen. Hvis bare du kunne spare en femmer hver gang du sender en pakke ud, så kan du altså mindske dine omkostninger med mellem 10.000 – 18.000 om året. Og det er vel at mærke kun ved en besparelse på 5 kroner per forsendelse.

 I denne artikel vil vi tage udgangspunkt i Post Danmark priser, da Post Danmark vel sagtens er det mest kendte fragtfirma her til lands. Og hvis man ser på hvad det koster at få sendt noget, så spænder priserne fra 9 kroner for den mindste levering, og helt op til 350 kroner. Man kan således hurtigt regne ud, at der er mulighed for at spare rigtig mange penge på sin fragt.

Post Danmarks priser afhænger i stor udstrækning af hvor tung pakken er, og hvordan den skal leveres. Der er stor forskel på om der er tale om et brev eller en pakke. Pakker kan du både få husstandsomdelt eller leveret til pakkeboks eller et posthus. Og det kan have indvirkning på prisen. Men det behøver ikke kun være pakker der er stor forskel på. Der er også forskel på priserne på breve. Alle breve bliver husstandsomdelt, men der er forskel på om det er en værdiforsendelse, om brevet skal kunne spores, om der skal kvitteres for modtagelse – og meget mere.

Hvordan får jeg de billigste post danmark priser?

For at komme ind til sagens kerne, så vil vi kort ridse op hvordan du sikrer at du får de bedste priser på din levering. Først og fremmest er det vigtigt at du kender dit behov. Du skal vide om det er et krav at få husstandsomdelt dine leverancer, eller om det er i orden at aflevere i nærmeste pakkeboks. Derudover er det en god idé at have en form for standardstørrelse på dine pakker – så de har nogenlunde samme dimensioner. Det gør det lettere at finde de rigtige priser. Når du kender disse ting, så kan du begynde at sammenligne priserne.

Enten kan du selv gøre det på deres egen hjemmeside, men hvis du gerne vil spare tiden og besværet med dette, så er det også muligt for dig at sammenligne priserne her på vores side. Når du bruger vores beregner, så får du automatisk den billigste pris på din forsendelse – og vi går endda skridtet yderligere, og sætter de forskellige fragtfirmaer op imod hinanden. På denne måde kan du også hurtigt se om det er billigere at bruge en anden fragtmand. Kort fortalt, så bliver det ikke meget lettere at spare penge på din fragt, end hvis du bruger vores værktøj til at sammenligne priser.

Sådan finder du den rigtige fragtmand

Hvis du har et behov for at få fragtet varer rundt – enten til kunder eller til kollegaer og samarbejdspartnere, så er det vigtigt at du altid har den rigtige fragtmand.

 Og lige netop ordet ”rigtige” betyder meget. For der kan være stor forskel på priserne på fragt. Betyder det så at du altid skal gå efter den billigste? Absolut ikke. Der kan være stor forskel på det du har brug for, og det fragtmanden udbyder. Som et klassisk eksempel blev Postnord store på at de både leverede breve og pakker – og at de leverede til såvel private som erhverv. Det vil altså sige at du ved at bruge dem, kunne tilbyde at selv de mindste privatkunder fik leveret deres ting direkte til døren. Sidenhen er andre udbydere naturligvis kommet efter det, og tilbyder nu også dør-til-dør levering, men pointen er den samme. Der er forskel på ydelser, og derfor er der også forskel på priserne.

 

Betyder historien noget?

For mange mennesker er postnord sandsynligvis det første der kommer frem, når de tænker på fragt. Historien omkring firmaet er lang og interessant, men der er heller ingen tvivl om at firmaet har udviklet sig meget igennem tiden. Men én ting står dog fast. Alle kender til postnord. Og det kan meget vel være en god grund til at vælge dem. Hvis du arbejder i en branche hvor det er vigtigt med tillid til fragtmanden, så kan det gøre underværker at den person der møder din kunde, bærer en uniform som kunden kan forholde sig til.

 

Rigtigt nok. I nogle tilfælde kan det være ligegyldigt hvem der leverer pakken – og så giver det naturligvis ikke bonuspoint hvis uniformen har en bestemt farve. Men det er også mere for at illustrere at det i nogle tilfælde kan give dig rigtig meget værdi, at vælge en samarbejdspartner med en historie som folk kan relatere sig til. Her på vores side kan du være helt tryg, da alle vores samarbejdspartnere har et godt omdømme, og er kendt for at levere kvalitet i særklasse. Dermed behøver du ikke bekymre dig om din forsendelse, så snart den er blevet afhentet.

 

Hvordan finder man den rigtige pris?

Ofte kan det være svært at finde den rigtige pris på sin levering. Og det gør sig i øvrigt gældende om det er postnord eller Danske Fragtmænd eller enhver anden. Det kan hurtigt blive tidskrævende at skulle gå mange tilbud igennem, for blot at finde ud af at priserne måske rigtigt nok kan være lave – men at ydelsen ikke passer til dit behov. Derfor skal du altid sørge for at have klarlagt hvad det helt præcist er du har brug for, når det kommer til fragt. Er det forskellige størrelser og vægtklasser hver gang? Eller er det nogenlunde standardiserede ordrer du arbejder med? For så kan det give mening at købe en hel stak pakkelabels på én gang, så du både opnår volumenrabat og sparer tid på kontoret.

Omvendt, så vil det aldrig kunne betale sig hvis dine ordrer er meget varierende i både vægt og dimensioner, og her vil du få mere ud af at sammenligne priser fra gang til gang. Heldigvis så har vi gjort det nemt – uanset om du bestiller 100 pakkelabels af gangen, eller om det blot er en enkelt. Vi synes nemlig det skal være nemt at sende pakke og få fragtet sine ting rundt – og at det også skal være til at betale.

Pakkelabel Postnord

 

Hvis du ejer en webshop, så har du med garanti hørt om vigtigheden af at leveringerne når frem i tide, og med en god service. Og vi kan vel også alle nikke genkendende til, hvor vigtig leveringen er for helhedsoplevelsen af en onlinebutik.

Inderst inde ved vi jo nok alle sammen, at det ikke er webshoppen selv der kører ud med varerne, men alligevel har vi en tendens til at sammenholde den service vi oplever ved fragtmanden, med den overordnede oplevelse af at handle på en given webshop.

Lad os antage at du på et tidspunkt har købt en vare på nettet, og at leveringen blev forsinket. Måske nåede du ikke at modtage pakken i tide til fødselsdagen? Eller til jul? Der er nok en ret stor sandsynlighed for at du vælger en anden webshop, næste gang du skal bestille en pakke. Er der ikke?

Dine kunder er nøjagtigt ligesom dig. De ved godt at det ikke er din skyld, hvis leveringen ikke når frem i tide – men det påvirker stadig folks tillid til din shop. Derfor er det meget vigtigt at du omhyggeligt vælger hvilken fragtmand du skal bruge til dine ordrer. Skal du købe pakkelabel fra Postnord? Eller hvad med GLS? Eller måske ingen af dem?

I sidste ende handler det om hvad din egen fornemmelse er for virksomheden, og hvilke oplevelser du tidligere har haft. Her hos pakke.dk blander vi os ikke i hvilket fragtfirma du bruger – vi tilbyder simpelthen blot en service, hvor du er sikret at få de bedste priser på dine pakkelabels – hver gang.

Hos os synes vi at det skal være nemt at få dine ordrer ud til kunderne. Derfor har vi også gjort det let at finde de bedste priser. Du bruger simpelthen blot vores online beregner, indtaster nogle få detaljer om pakken – og så får du hurtigt en prisoversigt fra de forskellige fragtfirmaer i vores database. Her bliver det pludselig let at skulle købe de rigtige pakkelabels fra postnord priser, eller fra mange af de andre fragtfirmaer i vores database.

Ofte er der rigeligt at se til når man driver butik – hvad enten det er online, eller i fysisk form. Derfor kan det også ofte være fristende at blive ved med at gå tilbage til de “gamle vaner”, uden at undersøge om det er muligt at spare penge. Men hvis du optimerer dine fragtomkostninger, kan du hurtigt få hævet bundlinjen i din virksomhed. Hvis du eksempelvis sender 50 varer om ugen, så kan en besparelse på 5,- pr. Pakke give dig et “overskud” på 13.000 kroner om året – uden at du forringer noget som helst i din virksomhed, eller bruger yderligere penge på investeringer.

Hvis du i dag er vant til selv at undersøge priser på eksempelvis pakkelabels fra postnord, så kan du ved at benytte vores service, både spare tid og penge i din virksomhed – uden at gå på kompromis med din service. Dét synes vi er smart!

Sender du med Post Nord?

Så se følgende tips…

Nogle gange kan der være rigeligt at se til, når man driver virksomhed. Derfor er der heller ikke altid tid eller ressourcer til at man kan sætte sig ned og undersøge, om man nu også får mest for pengene. Og det er i virkeligheden ikke så sært, for når man ser på de udgifter man har ved at drive virksomhed, er listen lang.

postnord-logo_noback_500x150px

Der er markedsføring der skal betales. Internet, telefoni, forsikringer, lønninger, revisorer og meget andet. Og nå ja, så er der jo også lige fragten der skal klares i ny og næ.

Og ofte kan det være tidskrævende nok i sig selv, at sætte sig ind i hvilke udgifter man har i virksomheden – men når man skal ud og sammenligne priser direkte hos leverandørerne, bliver det blot endnu mere tidskrævende. Derfor har vi gjort det enkelt og nemt at sammenligne priser på forskellige fragtfirmaer her på pakke.dk – så slipper du i hvert fald for én af hovedpinerne.

Et af de største fragtfirmaer herhjemme er naturligvis de gode gamle postnord. Hver eneste dag stoler mange virksomheder på at postnord kan levere deres pakker til tiden, og til en overkommelig pris. Men er du sikker på at du har de bedste postnord priser. Ofte er det ikke en one-size-fits-all, og der kan være stor forskel på om du skal bruge containertransport, pakketransport, dør-til-dør levering og meget mere.

Find de bedste postnord priser

Ofte kan det være svært og tidskrævende at finde de rigtige priser på fragten. Men her hos os har vi gjort det ekstremt let at finde ud af hvad det skal koste. Og det er faktisk ligegyldigt om det kun er en enkelt leverance du skal finde prisen på, eller om du leder efter større og længerevarende aftaler. Et godt sted at starte er på vores beregner.

Hvis du blot skal have fragtet en enkelt pakke, eller har flere pakker med samme dimensioner, så kan du indtaste pakkens oplysninger – og så finder vi de bedste priser. Her er du også sikret at de postnord priser du finder er de billigste.

Sammenlign priserne ofte

Jo oftere du sammenligner priser, jo sikrere er du også på at få de bedste. Vi forstår godt at det giver mere arbejde for dig, men heldigvis kan du lette arbejdsbyrden ved at bruge vores platform. Et alternativ kan være at låse dig fast på en god aftale, men det kræver ofte at man køber flere pakkelabels ad gangen. Det behøver dog ikke være et problem, men kræver lidt tilvænning. Du kan med fordel gennemgå dine ordrer, og se hvilke pakkestørrelser du tidligere har haft behov for – og så lave en fordelagtig aftale med en størrelse der passer til din gennemsnitsordre.

På denne måde kan du eksempelvis få billigere postnord priser, da du forudbestiller flere Postnord labels – men du slipper også for at bruge mere tid end højst nødvendigt.

Hvis du er i tvivl om hvilken løsning der vil være bedst for dig, og hvis du vil høre om dine muligheder for at få en endnu billigere fragt til dit firma, så husk at vi gør meget ud af at give alle vores kunder uvildig rådgivning – og det betyder i sidste ende at du får en så god løsning som muligt, med dig i fokus.

Sverige og Norge

Sender du pakker fra Norge kan du benytte Posten og vil du sende pakker i Sverige er Postnord tilsvarende services.

Pakkelabel Postnord

Hvis du nogensinde har købt noget over nettet, så ved du sikkert også hvordan leveringen af pakken fundamentalt kan ændre den opfattelse du har af webshoppen du har købt varen hos.

Egentlig er det ret ulogisk, for det er ikke webshoppens skyld hvis der er gået noget galt under leveringen – og det er heller ikke shoppens fortjeneste, hvis fragtfirmaet har leveret en ekstra god service. Men begge dele tilfalder alligevel typisk afsenderen. Og derfor er det vigtigt at du som afsender er bevidst om disse ting. En dårlig oplevelse med et fragtfirma, kan blandt andet medføre:

  • Irritation hos kunden – Kunden forbinder din webshop med dårlig kvalitet
  • Frustration over forsinkelser – Hvis kunden oplever forsinkede leveringer fra din shop, vil de sandsynligvis ikke bruge dig til ”vigtige” køb såsom fødselsdagsgaver o. lign.
  • Dårlige anmeldelser – Alle ved at dårlige anmeldelser på diverse sites kan være en dødsårsag til en webshop. Undgå dem for enhver pris!
  • Mindre andel af tilbagevendende kunder – Det er dyrt at skaffe kunder. Pas på dem du allerede har – og sørg for at de altid får en god behandling fra køb til levering

Ordsproget siger, at der skal 10 gode henvendelser til at opveje for én dårlig. Og det er noget du bør have i tankerne når du skal vælge hvilket fragtfirma der skal være din fysiske repræsentant ude hos kunden. Skal du bruge dit pakkelabel fra Postnord? Skal du bruge DAO? Eller måske en hel tredje?

Uanset hvilket firma du vælger til at skulle levere dine pakker til dine kunder, så er det vigtigt at det er nogen hvor du er sikker på at den gode service bliver leveret gang på gang. For ligesom de dårlige anmeldelser hurtigt spredes, gør de gode det også. Så hvis du sørger for altid at skabe gode oplevelser for dine kunder, så kan det medføre:

  • Anbefalinger fra dine kunder – Hvis din kunde anbefaler dig til deres venner og bekendte, så kan du være næsten sikker på at det resulterer i nye ordrer. Forestil dig hvis dine kunder siger ting som ”Det var vildt god service – min pakke kom allerede dagen efter!”. Det er den bedste reklame du som butik kan få.
  • Gensalg – Glade kunder køber altid mere. Det betyder, at jo gladere dine kunder er for at handle hos dig, og jo mindre besværligt det er for dem – jo oftere vender de tilbage for at købe mere. Sørg for at skabe den gode oplevelse – gang på gang!
  • Gode anmeldelser – Folk er ofte skeptiske overfor webshops, og med god grund. Der er mange derude der ikke leverer den forventede service. Derfor er det vigtigt at du altid sørger for at høste så mange gode anmeldelser som muligt – fra eksempelvis trustpilot og sociale medier – og vær ikke bange for at vise dem frem på din shop!

Husk altid på at den gode service ligger i detaljen. Og det gælder i særdeleshed når det kommer til fragt, da langt de fleste kunder hader at vente på de ting de har købt. Sørg for at dine kunders køb når hurtigt frem.

Hvis du vil høre mere om de forskellige fragtfirmaer der er tilgængelige på det danske marked, og hvis du vil høre om hvad pakkelabels fra Postnord kan gøre for din virksomhed – eller vil du måske høre om et andet fragtfirma? Uanset hvad du kunne tænke dig, så er vi her på Pakke.dk altid klar til at være dig behjælpelig.